مدیرکل بیمه سلامت گلستان:

مدیرکل بیمه سلامت گلستان از تحت پوشش قرار گرفتن 186 هزار نفر در بیمه همگانی سلامت در این استان خبر داد.

دندانپزشکی در هیچ جای دنیا در تعهدات بیمه پایه وجود ندارد

به گزارش گلستان24؛سیدمحمد حسینی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: 186 هزار نفر در گلستان تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار دارند.

وی تصریح کرد: بیمه سلامت همگانی شامل افرادی است که از یارانه دولت استفاده کردند و به صورت رایگان تحت پوشش بیمه درمانی سلامت قرار گرفتند و تعداد بیمه‌شدگان همگانی سلامت در سطح استان گلستان 186 هزار نفر است.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان از وجود پنج صندوق بیمه سلامت خبر داد و  ابراز کرد: بیمه سلامت دارای پنج صندوق است و هر صندوق نماینده مردمی است که تحت پوشش هستند و این صندوق‌ها شامل صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه ایرانیان و صندوق بیمه همگانی سلامت است.

حسینی خاطرنشان کرد: طبق مصوبه هیات وزیران در تیرماه سال جاری در بند الف تبصره «17» قانون بودجه امسال افرادی که تحت پوشش بیمه همگانی سلامت هستند محدود شدند که از یکم آبان‌ماه خدمات درمانی خودشان را فقط در مراکز دولتی دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه دندانپزشکی در هیچ جای دنیا جزو تعهدات بیمه پایه نیست، ابراز کرد: دندانپزشکی در هیچ جای دنیا در تعهدات بیمه پایه وجود ندارد.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان در خصوص پر کردن دندان‌ها در بیمه سلامت گفت: شایع‌ترین دندان که در دهان کودکان خراب می‌شود دندان 6 بچه‌ها است و سازمان بیمه سلامت در دو الی سه سال گذشته فرزندانی که سن کمتر از 14 سال دارند خدمات پرکردن دندان را به آنها ارائه می‌دهد.

حسینی با اشاره به اینکه تصادفات شامل بیمه سلامت نیست، بیان کرد: تصادفات در پوشش بیمه سلامت قرار نمی‌گیرد و درصورتی که فرد اعلام کند که تصادف کرده است بیمه دندانپزشکی برای فرد تعلق نخواهد گرفت.

وی تصریح کرد: افرادی که تصادف کردند و تحت پوشش بیمه سلامت هستند باید به اورژانس‌های بیمارستان دانشگاهی مراجعه کنند و خدمات را به صورت رایگان دریافت کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار