رئیس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس خبر داد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس از برگزاری چندین گفتمان دینی در دانشگاه‌ها با محوریت کاهش آسیب‌های اجتماعی در سال تحصیلی اخیر خبر داد.

برگزاری گفتمان دینی در دانشگاه‌ها با محوریت کاهش آسیب‌های اجتماعی

به گزارش گلستان۲۴؛حجت‌الاسلام علی فتحی صبح امروز در جمع مدیران و مسوولان شهرستان گنبدکاووس در فرمانداری ویژه این شهرستان با اشاره به فرارسیدن ایام ربیع‌الاول و آغاز تاریخ اسلام، اظهار کرد: این ایام مبارک و فرخنده را به همه ملت شریف ایران اسلامی و هموطنان عزیزمان در سراسر دنیا تبریک عرض می‌کنم و امیدواریم حلول ماه ربیع‌الاول و حضور رهبر معظم انقلاب در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بتواند از آلام سنگین و بی‌شمار مردم عزیز این خطه دلیر و غیور بکاهد.

وی با بیان اینکه رسالت‌های اداره تبلیغات اسلامی در حوزه مبارزه با مواد مخدر رسالت‌های پیشگیرانه و آگاهی دهنده است، افزود: ما در طول این سال‌ها همواره تلاش کرده‌ایم در زمره طلایه‌داران و پیشگامان حرکت‌های تبلیغی و فرهنگی در حوزه مبارزه با مواد مخدر باشیم و عملکرد ما در این مدت نیز شاهدی بر این مدعاست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه همه مبلغان تحت پوشش اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس در دو ماه محرم و صفر از ظرفیت منابر و محافل مذهبی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کرده‌اند، خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم و همفکری صورت گرفته در جلسه توجیهی ابتدای ماه محرم با روحانیون و طلابی که به عنوان مبلغ در سطح شهرستان در این دوماه به عنوان سخنران حضور داشتند مطالبی با عنوان آشنایی با آسیب‌های اجتماعی و مضرات آنها و همچنین عوامل بازدارنده و مشوق آنها توسط این عزیزان مطرح شده است.

فتحی با تاکید بر اینکه این سخنرانی‌ها با محوریت آسیب‌های اجتماعی بزرگ یعنی طلاق، اعتیاد و ماهواره صورت گرفته است، ادامه داد: ما به همراه تعدادی از مبلغان و همکارانمان در طی دو ماه گذشته و از آغاز سال تحصیلی با حضور در بسیاری از مدارس برنامه‌های ویژه‌ای را در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی با همکاری اداره آموزش و پرورش انجام داده‌ایم.

وی از برگزاری جلسات متناوبی با عنوان گفتمان دینی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شهرستان خبر داد و گفت: چندین جلسه و نشست مشترک نیز با پرسنل ادارات و نهادهای اجرایی شهرستان در این حوزه برگزار کرده‌ایم که امیدواریم بتوانیم با تداوم این مسیر گام بلندی در عرصه کاهش آسیب‌های اجتماعی برداریم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس بر لزوم اطلاع‌رسانی درست درباره عواقب برخی آسیب‌های اجتماعی و همچنین زمینه‌های ابتلا به آن به خانواده‌ها و به ویژه جوانان تاکید کرد و افزود: اگر بتوانیم در حوزه خانواه فضایی آگاهانه برای پیشگیری و مقابله با آسیب‌ها‌ی اجتماعی ایجاد کنیم بدون تردید به مراتب موفق‌تر از گذشته نتیجه خواهیم گرفت.

گفتنی است در این نشست محمود علیفر فرمانده منطقه انتظامی شهرستان گنبدکاووس نیز از افزایش حجم کشفیات مواد مخدر، دستگیری خرده‌فروشان و معتادان متجاهر در سال جاری در این شهرستان خبر داد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار