عامل توسعه خوشه فرش دستباف در گلستان:

عامل توسعه خوشه فرش دستباف در گلستان گفت: سال گذشته بالغ بر ۹ هزار و ۶۰۰ مترمربع انواع فرش، گلیم، جاجیم و ... از استان صادر شد.

صادرات ۹۶۰۰ مترمربع فرش از استان

به گزارش گلستان24؛ زلیخا عادلی، عامل توسعه خوشه فرش دستباف در گلستان، امروز (30 آبان) در نشست اقتصادی زنان استان با مشاور امور بانوان و خانواده وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس آخرین آمارها 39 هزار نفر به عنوان بافنده فرش در استان شناسایی شده اند که 6 هزار و 700 نفر از آنان دارای بیمه هستند.

 

وی افزود: سال گذشته 26 هزار و 500 مترمربع تولید انواع محصولات جلمه فرش، گلیم و غیره بوده که 9 هزار و 600 مترمربع آن صادر شده است.

 

عادلی بیان کرد: با وجود بافندگان زیادی که در استان مشغول به کار هستند، باید برای اشتغال آنان فکری اساسی شود.

 

وی ادامه داد: آموزش، فروش، فرهنگ سازی و تبلیغات از موضوعات جدی است که باید به آنان پرداخته شود. پرداخت یارانه به تولیدکنندگان یک خواسته و مطالبه جدی تولیدکنندگان فرش دستباف است.

 

عادلی اظهار کرد: در زمینه آموزش باید کارگاه های حرفه ای در استان برگزار شود، متأسفانه بافندگان فرش در مناطق مرزی هنوز آموزش تخصصی ندیده اند.

 

وی با بیان اینکه هنوز نگرش سنتی در این صنعت وجود دارد، گفت: بحث دانش بنیانی و مراکز کارآفرینی را در حوزه فرش نداریم. همچنین برای فروش و عرضه تولیدات نیاز به ایجاد یک مرکز فرهنگی، هنری و اقتصادی در تهران است که طرح آن نیز آماده شده اما به دلیل نبود حمایت های مالی انجام نشده است.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار