مشاور امور بانوان و خانواده وزارت صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد

مشاور امور بانوان و خانواده وزارت صنعت، معدن و تجارت ایجاد نمایشگاه دائمی برای عرضه و فروش تولیدات بانوان گلستانی را یکی از اقدامات مهم در جهت افزایش مشارکت اقتصادی بانوان عنوان کرد.

ایجاد نمایشگاه دائمی برای عرضه و فروش تولیدات بانوان گلستانی

به گزارش گلستان24؛سهیلا جلودارزاده بعدازظهر امروز در نشست تخصصی اقتصادی بانوان گلستان با بیان اینکه حضور بانوان در عرصه اقتصاد نسبت به پنج سال گذشته افزایش پیدا کرده است،اظهار کرد: با این وجود هنوز مشارکت اقتصادی بانوان در کشور پایین است و مهمترین مشکل توانمندی پایین بانوان برای ورود به عرصه‎های تولیدی می‎باشد.

وی تصریح کرد: اکثر بانوان کارهای تولیدی انجام می‎دهند اما به دلیل سرمایه در گردش پایین نمی‎توانند از شیوه‎های مکانیزه برای تولیدات خود استفاده کنند بنابراین کار کمتر و درآمد کمتر را در فعالیت اقتصادی بانوان شاهد هستیم.

مشاور امور بانوان و خانواده وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: اگر بانوان با روش‎های فناوری نوین آشنا و بسته‎بندی خوب و بهداشتی را در تولیدات خود انجام دهند و از طرفی در زمان فروش، محصولات خود را در نمایشگاه‎های دائمی یا بازارچه‎های فصلی ارائه دهند درآمد بیشتری را کسب خواهند کرد.

جلودارزاده مهمترین برنامه دولت برای افزایش مشارکت اقتصادی بانوان را آموزش عنوان کرد و افزود: در مرحله بعدی در اختیار گذاشتن منابع و مجوزات لازم است اگر این مسأله در بنگاههای مشاوره‎ای انجام شود کار بانوان سرعت بیشتری می‎گیرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر مراکز کاریابی که فقط از جویندگان کار ثبت‎نام می‎کند برای مشارکت اقتصادی بانوان کافی نیست بلکه به خوداشتغالی، ایجاد بنگاه‌های خرد و متوسط برای ایجاد کار نیاز داریم.

مشاور امور بانوان و خانواده وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: با تأمین مالی خرد و با حمایت صندوق کارآفرینی امید و تخصیص بودجه یک و نیم میلیارد تومانی برای توسعه اقتصاد روستایی می‎توان به توسعه روستایی در مناطق مختلف و ایجاد اشتغال برای بانوان کمک بسزایی کرد.

*مشارکت اقتصادی بانوان یکی از شاخص‎های توسعه یافتگی

جلودارزاده یکی از شاخص‎های توسعه یافتگی در جوامع مختلف را میزان مشارکت اقتصادی بانوان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در برخی از کشورهای توسعه یافته جهان دانشگاه‌هایی برای توانمندسازی بانوان و احراز پست‎های مدیریتی ایجاد شده است در واقع وقتی زنان در جامعه دیده نشوند و تصمیم‎ها بر خلاف نظر آنها باشد جامعه به توسعه دست نخواهد یافت دلیل آنکه در توسعه و صنعت رقابت‌پذیر تاکنون موفق عمل نکرده‎ایم عدم مشارکت نیمه توانمند جامعه در فعالیت‎های اقتصادی بوده است.

وی گفت: کمیسیون ویژه‎ حمایت از تولید ملی و بهبود فضای کسب و کار در مجلس شورای اسلامی مصوب شده است طبق بررسی عملکرد دستگاه‌های مختلف شهرداری‎ها موظف به ایجاد نمایشگاه برای عرضه محصولات شده‎اند از آنجایی که گلستان مسیر توریسم و زائر می‎باشد ایجاد نمایشگاه دائمی  برای فروش تولیدات در اقتصاد این منطقه بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

جلودارزاده یکی از مشکلات مهم بانوان تولید کننده را بازاریابی عنوان کرد و گفت: زنان فعال اقتصادی در زمینه بازاریابی نیازمند کمک شدید سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی هستند، زنان به سختی محصول تولید می‎کنند اما در زمینه فروش با مشکلات بیشماری مواجه هستند بنابراین لازم است دور‎ه‎های آموزش بازاریابی و تجارت الکترونیک برای حضور بیشتر بانوان در بازار برگزار شود.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار