معاون هلال‌احمر گلستان:

معاون بهداشت, درمان و توانبخشی هلال احمر گلستان گفت: تیم درمان اضطراری(BHCU) استان گلستان به همراه تجهیزات و وسایل درمانی و دارو, روز گذشته به منطقه زلزله زده غرب کشور, در استان کرمانشاه اعزام شد.

اعزام تیم درمان اضطراری هلال‌احمر گلستان به کرمانشاه

به گزارش گلستان24؛حمید استیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: تیم درمان اضطراری(BHCU) استان گلستان به همراه تجهیزات و وسایل درمانی و دارو, روز گذشته به منطقه زلزله زده غرب کشور, در استان کرمانشاه اعزام شد.

وی افزود: این تیم شامل, 3 پزشک, 2 پرستار, بهداشت محیط, کارشناس تغذیه, گفتار درمان و افرادی برای راه‌اندازی چادرهای امدادی در قالب 14 نفر به کرمانشاه اعزام شدند.

معاون بهداشت, درمان و توانبخشی هلال احمر گلستان افزود: این تیم به مدت 10 روز در سرپل ذهاب مستقر و با هماهنگی های استان کرمانشاه, به صورت گردشی چند روستا را پوشش می‌دهند.

استیری تصریح کرد: داین تیم صبح چهارشنبه به منطقه خواهد رسید و بعد از جلسات توجیهی به درمان جسمی و روحی مردم بازمانده از زلزله خواهد پرداخت و داروها و لوازم مورد نیاز را در اختیار این افراد قرار می‌دهند.

معاون بهداشت, درمان و توانبخشی هلال احمر استان گلستان تاکید کرد: روزهای گذشته, تیم پشتیبانی امداد و نجات گلستان به منطقه زلزله زده اعزام شدند, اما این تیم نخستین تیم بهداشت, درمان و توانبخشی هلال احمر گلستان است که به منطقه اعزام می‌شوند.

استیری گفت: افراد زیادی از رشته‌های مختلف شغلی مانند, پزشک, پرستار, دندانپزشک, ماما و غیره در رشته پزشکی و حتی رشته‌های فنی, در هلال‌احمر استان ثبت‌نام کردند و برای کمک به مردم زلزله‌زده اعلام همکاری کردند که در صورت نیاز, از این افراد برای کمک رسانی استفاده خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار