مدیر کل هواشناسی گلستان خبر داد

مدیر کل هواشناسی استان گلستان گفت: طی روزهای جاری شاهد بارش باران و کاهش محسوس دما در گلستان خواهیم بود تا پس از چند ماه، دوباره شاهد بارندگی در این استان شمالی باشیم.

 صدور اطلاعیه و اخطاریه جوی در گلستان

به گزارش گلستان24؛نوربخش داداشی‌تنکابنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: اولین امواج سامانه پرفشار از عصر پنجشنبه جاری به استان نفوذ کرده و موجب افزایش ابرو بارش پراکنده می‌شود.
وی ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌ها تا عصر پنج‌شنبه وجود سامانه کم فشار، ضمن افزایش خشکی هوای منطقه در طول روز، در بعضی ساعات  موجب وزش باد نسبتا شدید و افزایش ابر خواهد شد.
داداشی‌تنکابنی با اشاره به ورود سامانه اصلی سرما از روز جمعه به استان خاطرنشان کرد: از عصر روز جمعه به تدریج امواج اصلی سامانه سرد و بارشی از سمت غرب وارد استان وارد شده و سبب‌ساز افزایش ابر و بارندگی متناوب خواهد شد.
وی یادآور شد: این بارش‌ها در دامنه نواحی کوهستانی و کوهپایه‌های استان به شکل ریزش برف خواهد بود.
داداشی‌تنکابنی تصریح کرد: این سامانه جوی همچنین موجب ایجاد مه غلیظ، رعد و برق، وزش شدید باد، کاهش دما بین ۱۴ الی ۱۶ درجه سانتی‌گراد خواهد شد و این وضعیت تا روز یکشنبه پنجم آذرماه جاری ادامه خواهد یافت.  

*کاهش 14 و 15 سانتی‌گرادی در گلستان/ صدور اطلاعیه و اخطاریه جوی در گلستان
وی اضافه کرد: با توجه به افزایش شدت بارش، برودت هوا، ریزش برف در نواحی کوهستانی و وقوع پدیده مه غلیظ از رانندگان انتظار می‌رود تا علاوه بر رعایت موارد ایمنی در صورت صلاح‌دید از تردد در مناطق کوهستانی به ویژه در شب پرهیز کنند.
عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به صدور اطلایعه و اخطاریه جوی تصریح کرد: بر اساس این هشدارها، احتمال آب‌گرفتگی برخی معابر و اختلال در تردد جاده‌ای دور از انتظار نیست.
داداشی‌تنکابنی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط یاد شده و توصیه‌های مدیریت بحران استان، تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی انجام گرفته است.
آسمان گلستان اکنون نیمه ابری است و دمای هوا نیز به طور میانگین بین  7 تا 251درجه سانتی‌گراد متغیر است.
استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، هر ساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی از جمله زلزله، یخبندان، سیل و آتش‎سوزی جنگل‎ها است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار