مدیرکل اداره بیمه تامین اجتماعی کلستان گفت : با وجود بیش از 742هزار بیمه شدگان در استان ،میزان بیمه شدگان حدود ١١ درصد از متوسط کشوری پایین تر است.

کاهش بیمه شدگان در استان گلستان

به گزارش گلستان 24؛ نیک نیا مدیر کل تامین اجتماعی استان گلستان در جلسه که با حضور مدیر کل دفتر هماهنگی امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی کشور برگزار شد گفت: بیمه شدگان اصلی در استان گلستان ٢٤٣ هزار و ٧٠٠ نفر و بازنشستگان و مستمری بگیران آن نیز بیش از ٣٧ هزار نفر هستند که در مجموع با درنظر گرفتن افراد بیکار تحت پوشش و بیمه شدگان تبعی با افراد تحت تکفل به بیش از ٧٤٢ هزار نفر می‌رسند که حدود ٣٩ درصد جمعیت کل استان را شامل می‌شود.

نیک نیا افزود: در کشور میزان تعداد بیمه شدگان ۴۱ میلیون نفر بوده که بیش از ٥٠ درصد جمعیت کل کشور می‌رسد، ولی با وجود رشد قابل توجه بیمه شدگان در استان میزان بیمه شدگان حدود ١١ درصد از متوسط کشوری پایین‌تر است. 

وی ادامه داد: این اداره در هر ماه بیش از ٥٠ میلیارد تومان به عنوان مستمری به بازنشستگان و مستمری بگیران و مبلغ ۷ میلیارد تومان نیز به عنوان مقرری بیمه بیکاری به بیکارشدگان پرداخت می‌کند و در مجموع هزینه پرداختی آن ماهانه بیش از ٦٠ میلیارد تومان است.

استان گلستان دارای ١٣ شعبه ثابت، شش شعبه اقماری و ۵ کارگزاری رسمی است.

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار