معاون هلال‌احمر گلستان مطرح کرد

معاون بهداشت, درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: تیم اضطراری درمان گلستان(BHCU) از ۳۰ آبان ماه در منطقه زلزله‌زده,سرپل ذهاب کرمانشاه مستقر و تاکنون به مردم ۲۵ روستا مناطق زلزله‌زده, خدمات درمانی و دارویی ارائه داده است.

خدمات‌رسانی تیم اضطراری درمان گلستان به مردم ۲۵ روستای زلزله‌زده کرمانشاه

به گزارش گلستان24؛حمید استیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: تیم اضطراری درمان گلستان(BHCU) از 30 آبان ماه در منطقه زلزله‌زده,سرپل ذهاب کرمانشاه مستقر و تاکنون به مردم 25 روستا مناطق زلزله‌زده, خدمات درمانی و دارویی ارائه داده است.

وی افزود: از اواخر آبان ماه, یک تیم 14 نفره, متشکل از 3 پزشک, 3 پرستار,کارشناسان بهداشت محیط, بهداشت روان, ماما, به همراه آمبولانس و کمک دار و گروه پشتیبانی, به دستور معاون بهداشت هلال احمر کشور مستقر شدند و قرار است تا آخر هفته خدمات درمانی و دارویی خود را در این مناطق ارائه دهد.

معاون بهداشت, درمان و توانبخشی هلال احمر گلستان افزود: تاکنون بیش از 900 نفر در این 25 روستا ویزیت رایگان و 2 هزارو 500 قلم دارو به صورت رایگان در اختیار این بیماران قرار داده شده است.

استیری تصریح کرد: در این مدت علاوه بر خدمات درمانی و دارویی, یک‌هزار و 500 قلم لوازم بهداشتی مانند صابون, شامپو, خمیر دندان, مسواک, نوار بهداشتی, دستمال کاغذی و غیره در اختیار مردم این مناطق قرار داده شد.

معاون بهداشت, درمان و توانبخشی هلال احنر گلستان تاکید کرد: همچنین حدود 420 مورد اقدامات مورد نیاز در راستای حمایت های روان در جهت کاهش اضطراب, استرس و نگرانی‌های بعد از حوادث طبیعی به کودکان و بازماندگان زلزله زده ارائه شد.

استیری یادآور شد: ما در نظر داریم تا پایان هفته, به حداقل 50 روستا خدمات دارویی, درمانی, مشاوره و حمایت‌های روانی ارائه دهیم, تا شرایط مطلوبی برای افراد بازمانده از زلزله ایجاد کنیم.

معاون بهداشت, درمان و توانبخشی هلال احمر گلستان گفت: با توجه به بازدیدهای میدانی در این چند روز, مردم این مناطق, برای اسکان موقت نیاز به کانکس دارند, لذا از هموطنان می‌خواهیم حتی‌المقدور, وجه نقد, به این مناطق کمک کنند, تا مسئولان امر بتوانند برای مردم, یک‌هزار و 900 روستای درگیر زلزله زده کانکس تهیه کنند و یا اینکه خیرین و افرادی که می‌توانند به صورت فردی و یا گروهی کانکس‌هایی تهیه و به این مناطق اهدا کنند.


 

ارسال نظر

آخرین اخبار