سرپرست فرماندهی هنگ مرزی اترک استان گلستان از دستگیری شکارچی متخلف و کشف پنج قطعه پرنده زنده از گونه کوکر یا باقرقره در منطقه مرزی شهرستان گنبدکاووس خبر داد.

دستگیری صیاد متخلف وکشف 5قطعه باقرقره زنده در منطقه مرزی گنبدکاووس

به گزارش گلستان 24 ؛ سرهنگ محمدرضا سراوانی گفت: درپی گزارش مردمی مبنی بر شکار و نگهداری پرنده حفاظت شده باقرقره توسط یکی از اهالی روستای هوتن، ماموران پاسگاه مرزی کرند از توابع بخش داشلی برون گنبدکاووس با هماهنگی مرجع قضایی نسبت به بازرسی منزل و دامداری این فرد اقدام کردند.

وی افزود: در این بازرسی که روز گذشته انجام شد، از محل انبار و دامداری این شکارچی متخلف که 'محمد - ع' نام دارد، این پرندگان و تجهیزات صید کشف و ضبط شد.

سرهنگ سراوانی اضافه کرد: شکارچی متخلف با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند و با دستور مقام قضایی پرندگان کشف شده به اداره محیط زیست برای بازگرداندن به طبیعت تحویل می شود.

کوکر یا باقرقره پرنده‌ای است دانه ‌خوار که در نگاه اول به کبک و بلدرچین شبیه است و در پرواز نیز به کبوتر می ‌ماند اما از نظر پرنده شناسی دارای خانواده‌ای مستقل با نام کوکریان (Pteroclididae) است.

این گونه ها پروازی سریع داشته و اغلب به صورت گروه های بزرگ زندگی می کنند.

گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت و داشتن سه تالاب بین المللی و 350 هزار هکتار مرتع درشرق گلستان واقع است و مقرر هنگ مرزی اترک استان گلستان نیز در این شهرستان است.

 

انتهای پیام /

منبع : فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار