محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست بندرترکمن و گمیشان از دام های هوایی یک صیاد متخلف تعداد 86 پرنده کشف و ضبط کردند.

دام های هوایی صیاد متخلف 86 پرنده را در گلستان به دام انداخت

ماموران محیط بانی در حین گشت وکنترل مناطق و زیستگاه های ‏حیات وحش و تالاب بین المللی شهرستان گمیشان موفق به دستگیری این متخلف شدند.

به گزارش گلستان 24، از وی یک دستگاه موتورسیکلت، سه رشته دام هوایی به طول 300 متر، تعدادی علمک نصب دام هوایی و پرندگان که برخی از آنها فلامینگو ، باکلان ، کاکایی بودند، کشف و ضبط شد.

فلامینگو از جمله پرندگان در معرض خطر انقراض است و سواحل دریاها، تالاب ها و رودخانه های عریض از مهمترین زیستگاه های این گونه ارزشمند محسوب می شود.

باکلان نیز پرنده ای آبزی و ماهی خوار است، این پرنده صید ماهی را با شیرجه و تعقیب ماهی در زیر آب انجام می دهد و پس از صید به سطح آب آمده و آن را می بلعد. 

باکلان پرنده ای با پرو بالی سیاه متمایل به سبز و سر و گردنی به رنگ قهوه ای است که خارج از فصل زادو و لد، گلویش سفید و سینه اش به رنگ قهوه ای مایل به قرمز در می آید. 

این پرنده در آب های درون خشکی از جمله سواحل رودخانه ها و تالاب ها و به صورت گروهی در بوته های مناطق مردابی زندگی و تولید مثل می کند. 

کاکایی ها پرندگانی با جثه ای متوسط تا بزرگ هستند و رنگ آنها بیشتر سفید یا خاکستری است، این پرنده اغلب نشانه های سیاه رنگی بر روی بال یا سر دارد.

پاهایش پره دار و منقار آن ضخیم و دراز است، هر دو پرنده نر و ماده به یکدیگر شبیه هستند و بر روی زمین و یا درون آبگیرها آشیان می کنند.

کاکایی از ماهیان، سخت پوستان، نرم تنان، حشرات و نیز میوه ها و مواد گیاهی تغذیه می کند.

صورتجلسه تخلف تشکیل و متخلف تحویل مقامات قضایی شهرستان شد.

شهرستان های ترکمن و گمیشان در شمال غرب استان گلستان واقع هستند.

1648

 

انتهای پیام /ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار