رییس محیط زیست شهرستان های گمیشان و بندرترکمن از دستگیری ششمین گروه از متخلفین صید پرندگان شکاری طی ماه جاری خبر داد و گفت: از این افراد یک بهله سنقر تالابی (از تیره عقابیان) و یک قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط شد.

دستگیری متخلفان شکار در گمیشان

به گزارش گلستان24، علی بیانی روز یکشنبه به ایرنا اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته مامورین و محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست توانستند این گروه از شکارچیان غیر مجاز که دو نفر بودند را در زیستگاه های شهرستان گمیشان دستگیر و از آنان چهار قطعه پرنده وحشی که بعنوان طعمه استفاده می شد نیز کشف کردند.
به گفته وی همچنین صبح امروز یک شکارچی متخلف قبل از هر گونه شکار در حوزه استحفاظی شهرستان ترکمن دستگیر و از وی یک قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط شد.
بیانی ادامه داد: در اواخر هفته گذشته نیز مامورین انتظامی گمیشان حین گشت زنی در نواحی حاشیه شهر گمیش تپه یک بهله پرنده شکاری گرفتار در دام متخلفان را رها کرده و آسیب او را درمان نمودند و در ادامه در زیستگاه های طبیعی رها سازی شد.
شهرستان های گمیشان و بندرترکمن هر یک با افزون بر 60 هزار نفر جمعیت دارای زیستگاه های طبیعی و منابع آبی بسیار بوده و مامن پرندگان مهاجر و بومی هستند.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار