معاون جهادکشاورزی گلستان:

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: کشاورزان استان گلستان تاکنون ۳۹ هزار و ۴۶۰ هکتار کلزا کشت کرده‌اند که از این میزان ۲۶ هزار و ۳۹۵ هکتار آن سبز شده است.

کشت بیش از ۳۹ هزار هکتار کلزا در استان

به گزارش گلستان24؛محمدرضا عباسی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تمدید زمان کشت کلزا در استان اظهار داشت: کشاورزان گلستان تاکنون 39 هزار و 460  هکتار کلزا کشت کرده‌اند که از این میزان 26 هزار و 395 هکتار آن سبز شده است.

وی افزود: برنامه ابلاغی کشت کلزا در استان گلستان 65 هزار هکتار است که تاکنون 82 هزار هکتار قرداد کشت منعقده شده است .

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان تصریح کرد: با توجه به خشکی هوا و کافی نبودن رطوبت خاک کشاورزان به خصوص در شرق استان موفق به کشت کلزا نشدند که تا دهم آذر برای آنها فرصت مجدد کشت در نظر گرفته شده است.

عباسی تاکید کرد: با توجه به این که در روزهای آینده سامانه سردی به استان گلستان نمی‌آید کشاورزان برای کشت کلزا مهلت دارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان تصریح کرد: کشاورزان  از بذرهای متفرقه استفاده نکنند و بذرها را با سموم حشره‌کش مناسب ضدعفونی کنند و از ادوات ریزدانه کار یا کمبینات استفاده و با کمترین خاک‌ورزی و به صورت مستقیم کشت انجام شود.

وی همچنین به کشاورزان توصیه کرد: به علت نیاز غذایی بالای کلزا حتما از 100 کیلو کود ازته، 160 کیلو کود فسفاته و 150 کیلو کود پتاسه در زمان کشت استفاده کنند و حتما مزارع کلزای خود را بیمه کنند.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار