کارشناس مسائل خانواده مطرح کرد

کارشناس مسائل خانواده گفت: عدم شناخت کافی زوجین از یکدیگر در ازدواج، بزرگ ترین عامل ایجاد زندگی نافرجام و طلاق در جامعه است.

عدم شناخت کافی زوجین از یکدیگر، بزرگ ترین عامل ایجاد زندگی نافرجام

به گزارش گلستان24؛به نقل از طوبی گلستان؛ حجة الاسلام والمسلمین علیرضا ریاحی شامگاه گذشته در مراسمی به مناسبت سالروز ازدواج حضرت خدیجه(س) و پیامبر مکرم اسلام(ص) در جمع بسیجیان شهرستان گرگان با توجه به فرایند آمار افزایش سن ازدواج و افزایش آمار طلاق اظهار کرد: یکی از اصلی ترین عاملی که باعث ایجاد زندگی های نافرجام می شود انتخاب نادرست است.

کارشناس مسائل خانواده افزود: نداشتن شناخت کافی زوجین از یکدیگر در ابتدای امر ازدواج یکی از مهمترین علت های به وجود آورنده طلاق است، بنا بر این اولین گام برای جلوگیری از طلاق پیشگیری است، یعنی قبل از ازدواج زوجین باید شناخت کاملی از یکدیگر داشته باشند.

حجة الاسلام ریاحی تاکید کرد: جوانان و خانواده هایشان باید در انتخاب همسر دقت لازم را داشته باشند، این امر میسر نمی شود مگر اینکه در خصوص انتخاب درست به مراکز مشاوره و روانشناسان خبره مراجعه کرده و در خصوص انتخاب درست همسر مشاوره بگیرند.

کارشناس مسائل خانواده افزود: امروزه ازدواج های تحمیلی که توسط خانواده ها انجام می گیرد بدترین نوع ازدواج است که اکثر این ازدواج ها تحمیلی به طلاق و اختلاف های گوناگون ختم می شود.

وی دومین لازمه ازدواج پایدار را محبت همسران دانست و تصریح کرد: بسیاری از همسران طرز ابراز محبت به یکدیگر را یک مسأله کوچک قلمداد می کنند این در صورتی است که ابراز محبت به یکدیگر یکی از کلید واژه های مهم زندگی پایدار است. با اهمیت دادن به موضوع محبت قطعاً این امر باعث کاهش آمار طلاق می شود.

ریاحی عامل بعدی طلاق را عدم تبعیین مفاهیم دینی و اخلاقی در جامعه دانست و تصریح کرد: ما برای هر کاری آموزش های لازم و فراوانی را برنامه ریزی می کنیم تا بتوانیم به بهترین صورت نتیجه بگیریم ولی در امر ازدواج این پدیده بسیار مهم و ضروری جامعه، از کمترین آموزش ها بهره مندیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار