مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان:

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی در گلستان به مرز هشدار رسیده، گفت: تاکنون ۶۰ هزار نفر زن سرپرست خانوار در استان گلستان شناسایی شده است.

آسیب‌های اجتماعی در گلستان به مرز هشدار رسیده است

به گزارش گلستان24؛عبدالرضا چراغعلی ظهر امروز در کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان رامیان اظهار داشت: تاکنون 60 هزار نفر زن سرپرست خانوار در استان گلستان شناسایی شده و در شهرستان رامیان نیز 370 زن سرپرست خانوار وجود دارد.

وی افزود: از 18 آسیب مهم کشور 5 آسیب اصلی طلاق، اعتیاد، خودکشی، مفاسد اخلاقی فضای مجازی و حاشیه نشینی و مهاجرت هستند که در استان گلستان وضعیت مطلوبی ندارد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان تصریح کرد: در مقابل آسیب‌های اجتماعی همه متولیان و دست‌اندرکاران امور فرهنگی و اجتماعی در استان مسئول هستند و باید همه دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند.

چراغعلی خاطرنشان کرد: در سال 75 به ازای هر 19 مورد ازدواج یک‌مورد طلاق داشتیم که این آمار در سال 95 به ازای هر 3.4 مورد ازدواج یک مورد طلاق رسیده است.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گلستان گفت: آسیب‌های اجتماعی امروزه به مرز هشدار رسیده و کمک به کاهش این مورد نوعی جهاد به حساب می آید.

وی بیان کرد: حدود 200 میلیارد تومان بودجه از اعتبار ملی کشور به دستگاه‌های اجرایی استان برای امورات فرهنگی اختصاص یافته است که این اعتبار بین 9 دستگاه اجرایی تقسیم شده و پرداخت هرگونه اعتباری منوط به تائیدیه فرمانداری و استانداری است.

وی در پایان یادآور شد: سمن‌ها، تشکل‌ها و گروه‌های مردم نهاد استان آماده همکاری با دستگاه‌های اداری و اجرائی استان در راستای کاهش معضلات اجتماعی استان هستند

صادقلو فرماندار شهرستان رامیان نیز در این جلسه گفت: پیشگیری، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی همه آحاد جامعه برای کاهش معضلات اجتماعی و فرهنگی امری واجب است و تاثیرگذاری فضای مجازی در جامعه امروزی به عینه قابل مشاهده است و از این رو باید با ظرفیت‌شناسی جامعه سعی کنیم به سمت سبک زندگی اسلامی برویم.

صادقلو تصریح کرد: توجه به تولیدات رسانه‌ای مفید، استفاده از ظرفیت روحانیون ، تشکل‌های دینی و آموزه‌های دینی می‌تواند کارگشا باشد.

فرماندار شهرستان رامیان با بیان اینکه دشمن‌ شناسی در فضای مجازی بسیار مهم است و استکبار جهانی بنیان خانواده‌ها را نشانه گرفته ،خاطرنشان کرد: بالا بردن سطح آگاهی عموم جامعه و برگزاری همایش‌ها می‌تواند مثمرثمر باشد.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار