مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان خبر داد:

مدیرکل اموراجتماعی استانداری گلستان گفت: بررسی ها نشان می دهد شاخص های فرهنگی در استان گلستان تنزل ۵۵ درصدی داشته است.

تنزل ۵۵ درصدی شاخص های فرهنگی در گلستان

به گزارش گلستان24؛عبدالرضا چرغعلی پیش از ظهر دوشنبه در همایش تجلیل از خادمان و فعالان نشر و کتاب که در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: مباحث فرهنگی در کشور ما با مظلومیت مواجه شده چرا که طی سه و چهار دهه گذشته ما برای موضوعات مختلف در کشور چشم اندازهای مختلفی در نظر گرفته ایم اما این چشم اندازها در زمینه فرهنگ کافی نبوده است.

وی افزود: متاسفانه بررسی ها در گلستان نشان می دهد در زمینه شاخص های فرهنگی از جمله مباحث ترافیکی، معماری شهری و ...۵۵ درصد تنزل داشته ایم.

چراغعلی با اشاره به بحث دفاع مقدس و لزوم آثار تولید شده در این زمینه گفت: اگر نسل جنگ را از دست دهیم برای نسل دهه ۷۰ و ۸۰ خود چه حرفی برای گفتن می توانیم داشته باشیم و چقدرمی توانیم به آن ها مستندات ارائه دهیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان اظهار کرد: متاسفانه اقدامات انجام شده در زمینه فرهنگ متناسب با نیازهای ما نبوده و این اقدامات در جامعه دیده نشده است.

وی افزود: معتقدم اتفاقات رخ داده در زمینه فرهنگ باید متناسب با نیازهای جامعه باشد تا به شکل اساسی دیده شود.

چراغعلی تصریح کرد: اگر نتوانیم متناسب با نسل جدید نیازهای فرهنگی آن ها را حل کنیم دچار آسیب هایی در این زمینه می شویم.

وی گفت: اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی و همچنین اداره کل امنیتی سیاسی استانداری گلستان آمادگی خود را برای همکاری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در مباحث فرهنگی استان اعلام می کند.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار