مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان:

مدیرکل دفتر امورشهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: بودجه سال جاری شهرداری آق قلا ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مصوب شده که در ۷ ماهه امسال بالغ بر۶۲ درصد آن محقق شده است.

بیش از ۸ میلیارد تومان به شهرداری آق‌قلا اختصاص یافت

به گزارش گلستان24؛محمد حمیدی صبح امروز در آیین تکریم و معارفه شهردار جدید شهر آق‌قلا اظهار داشت: در سال گذشته 98 درصد بودجه تصویبی شهرداری آق قلا محقق شده که امسال هم با تلاش شورا و شهردار باید تلاش شود مشکلات موجود به ویژه در حوزه مالی و اداری برطرف شود.

وی با اشاره به وضعیت بودجه شهرداری آق‌قلا گفت: بودجه سال جاری شهرداری آق قلا 8 میلیارد و 400 میلیون تومان مصوب شده که در 7 ماهه امسال بالغ بر62 درصد آن محقق که از این مبلغ ، 38 درصد آن کمک‌های دولت بوده و علاوه بر آن نیز یک میلیارد و 31 میلیون تومان از کل مبلغ 27 میلیاد تومان کل استان از محل بدهی دستگاه‌های اجرایی به شهرداری آق‌قلا در قالب اسناد اوراق خزانه اختصاص پیدا کرده است.

حمیدی همچنین افزود: از محل تبصره 36، 250 میلیون تومان اجرا شده که پروژه در حال اجراست و نیز قیر رایگان که دولت به شهرداری‌های کمتر از 50 هزار نفر جهت آسفالت کوچه‌ها و معابر تخصیص داده 410 تن بوده که تاکنون 50 درصد آن عملا تخصیص یافته و بقیه در طی ایام باقیمانده سال محقق می‌شود.

مدیرکل دفتر امورشهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: شهرداری آق قلا دارای 63 پست مصوب سازمانی است که در آزمون آینده تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی ، 599 نفر در کل شهرداری‌های استان و 17 نفر سهم واجدان شرایط شهرداری آق‌قلا خواهد بود.

حمیدی گفت: شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی است و شورا نهادی است که با انتخاب مستقیم مردم ، به سر کار آمده اند و ارتباط بسیار تنگاتنگ دارند و برای کسب موفقیت هیچ راهی نداریم جز اینکه ارتباط بدنه شهرداری و شورا را بدون دخالت در کار یکدیگر، متصل و پایدار نگه داریم و برای این منظور باید حتما پاسخگویی و عملکرد شفافی را داشته باشیم.

مدیرکل دفتر امورشهری و شوراهای استانداری گلستان خاطرنشان کرد: به لحاظ موقعیت مکانی ، شهر آق قلا در بین منطقه آزاد و تجاری و نزدیک به مرکز استان قرار گرفته است و استعداد خوبی در جذب سرریز جمعیت و سرمایه‌گذاری گرگان باتوجه به مسافت کم دارد و ضروری است که برای توسعه شهر بیاندیشید و از ظرفیت نمایندگان مجلس و فرماندار شهرستان و دیگر مراجع نیز در این رابطه استفاده کنید تا بتوانید به چشم‌اندازهای تعریف شده آینده شهر برسید.

در این مراسم از زحمات قرنجیک شهردار اسبق و همچنین آقای جلال‌الدین آتابای سرپرست چند ماهه اخیر شهرداری تقدیر و آقای کلته به عنوان شهردار جدید این شهر معرفی شد.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار