رییس دانشگاه مذاهب اسلامی تهران گفت: وحدت و همدلی در میان کشورهای مسلمان مانع ایجاد تفرقه دشمان است.

هراس دشمنان از وحدت مسلمانان

به گزارش گلستان24؛حجت الاسلام مختاری رییس دانشگاه مذاهب اسلامی تهران در مراسم گرامیداشت هفته وحدت در گرگان به ارزش و اهمیت همه جانبه وحدت در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: باید نشان دهیم میان مسلمین جز وحدت و برادری وجود ندارد و در سایه پیامبر اعظم از تفرقه دوری می‌کنیم.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) براساس نگرشی عمیق ایام مبارک سالروز ولادت پیامبر اسلام را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کردند.

وی تصریح کرد: دشمنان همواره از وحدت مسلمانان هراس و وحشت دارند، چون اگر مسلمین در کنار هم باشند قدرت عظیمی خواهند بود که راهی برای نفوذ دشمنان باقی نخواهند گذاشت و به همین دلیل دشمنان به دنبال این هستند به بهانه‌های مختلف میان مسلمین تفرقه ایجاد کنند.

مختاری با بیان اینکه در جامعه اسلامی ایران همه برادران و خواهران اهل سنت و شیعه زندگی و همزیستی مسالمت آمیزی دارند که در جهان نمونه است، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران در دفاع از ملت‌های مسلمان در هر جای عالم پیش‌رو بوده است و این نظام و دولت از مسلمانان عالم دفاع می‌کند.

وی بیان داشت: باید تلاش کنیم روز به روز ابعاد وحدت و همدلی مسلمانان در سایه پیامبر اسلام و قرآن افزایش یابد و با تکیه بر این مشترکات می‌توانیم جهان اسلام را منسجم کنیم.

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار