دبیر ستاد ملی صبر:

دبیر ستاد ملی صبر گفت: گلستان در توسعه فرهنگ صبر، صلح و سازش پیشرو است.

گلستان در توسعه فرهنگ صبر، صلح و سازش پیشرو است

به گزارش گلستان 24؛امید محبی صبح امروز در مراسم آغاز به کار ستاد استانی صبر در دادگستری گلستان اظهار کرد: گلستان جزء استان‌های پیشرو در زمینه توسعه فرهنگ صلح و سازش و احکام جایگزین قضایی است.
وی ادامه داد: تشکیل ستاد ملی صبر پاسخ به فرامین مقام معظم رهبری در حوزه ورود دستگاه‌ها به عرصه کار فرادستگاهی است و این ستاد با رویکرد ترویج فرهنگ صلح و سازش و صبر تشکیل شده است.
دبیر ستاد ملی صبر خاطرنشان کرد: بسیاری از ستادها متاسفانه از وظیفه ذاتی خود دور شده‌اند که برای مثال جلسات ستاد مبارزه با مواد مخدر با کیفیت لازم را ندارد پس به این نتیجه می‌رسیم برای موفقیت باید به سمت کارهای فرهنگی و مردمی برویم.
محبی گفت: متاسفانه ما در کشور پرونده‌هایی را داریم که به خاطر عدم صبر و تحمل و کاهش میزان کنترل خشم باعث قتل و قصاص شده است و حتی به خاطر موضوع جای پارک ماشین ما پرونده قتل داریم.
وی گفت: متاسفانه در یکی از روستاهای کشور به دلیل یک اتفاق ساده شاهد وقوع نزاع دسته‌جمعی بودیم که منجر به صدور حکم قطعی زندان برای 100 نفر شد که این نزاع باعث کشته شدن دو نفر شد که یک فاجعه محسوب می‌شود.
دبیر ستاد ملی صبر گفت: ما باید مردم و رسانه‌ها را وارد عرصه توسعه فرهنگ صبر در جامعه کنیم چون هر جایی که مردم وارد عرصه شدند شاهد موفقیت بوده‌ایم.
محبی تاکید کرد: استفاده از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از ملزومات توسعه فرهنگ صبر در جامعه است زیرا یک ظرفیت بزرگ است.
وی افزود: امروز تیم‌های ورزشی ما نمادی از توسعه فرهنگ صبر هستند و می‌توانند با رعایت اخلاق ورزشی و کنترل خشم، الگوی فرهنگ صبر در سطح ملی و حتی جهان باشند.
محبی گفت: توسعه فرهنگ صبر باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرائمی است که به ساده‌ترین شکل ممکن فاجعه بزرگ را رقم می‌زند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار