رئیس بازرسی اداره کل کار گلستان:

رئیس بازرسی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: با دستور مراجع قانونی به علت ایمنی پایین معدن زغال سنگ مینودشت تعطیل شد.

معدن زغال سنگ مینودشت به علت ایمنی پایین تعطیل شد

به گزارش گلستان 24؛علی اخوان مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان درباره بازرسی از معادن استان اظهار داشت: در بازرسی های انجام شده، با دستور مراجع قانونی به علت ایمنی پایین معدن زغال سنگ مینودشت تعطیل شده است.

وی افزود: این معدن از نظر تهویه دچار مشکل بود و مسئولان آن هم اخطارها را جدی نگرفتند که با حکم قضایی عملیات استخراج این معدن متوقف شد.

رئیس بازرسی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان گلستان تاکید کرد: در بازرسی از این معدن بازرسان خطر وجود گاز و نبود تهویه را تذکر دادند که متاسفانه مدیران معدن توجه نکردند و در شهریور به آنها مهلت داده شده بود اما با گذشت 2 ماه هیچ کاری برای ایمنی‌سازی انجام نشد و بعد از 3 بار اخطار و فرصت‌های یک ماه در هر دوره با دستور مراجع قضایی تونل شماره 2 این معدن در قسمت استخراج آن تا اصلاح معایب تعطیل خواهد بود.

اخوان تصریح کرد: گروه‌های ایمن‌سازی در این مدت تنها اجازه ورود به محوطه را دارند و کارگران پس از تائید بازرسان ما می‌توانند کار استخراج را انجام دهند.

رئیس بازرسی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان گلستان تاکید کرد: از 11معدن زغال سنگ فعال استان 2 معدن زغال سنگ رامیان و آزادشهر به علت تهویه نامناسب بسته شده‌اند چرا که برای ما جان کارگران مهم است.

اخوان خاطرنشان کرد: بازرسان این اداره در بازدیدهای 3 ماهه و موردی معادن را مورد سنجش قرار می‌دهند تا خطر ریسک در این معادن به حداقل برسد اما به علت وضعیت معادن از جمله وسایل استخراج قدیمی، خطر و ریسک زیادی دارند.

وی گف: برای کاهش خسارت جانی و مالی در معادن استان گلستان به روز شدن امکانات استخراج و تهویه مناسب می‌تواند کمک شایانی به کاهش خطرات داشته باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار