ربیع نژاد عنوان کرد :

مدیر علمی،پژوهشی و فناوری ناحیه مقاومت بسیج گرگان با بیان اینکه برنامه های علمی در شهرستان گرگان مضاعف شده گفت : اقدامات خوبی در پایگاههای علمی گرگان از ساخت پهباد تا گلخانه هوشمند انجام شده است .

از ساخت پهباد تا گلخانه هوشمند در پایگاه های علمی شهرستان گرگان

به گزارش گلستان24؛علی ربیع نژاد مدیر علمی،پژوهشی و فناوری ناحیه مقاومت بسیج گرگان صبح امروز پنجشنبه 16 آذر در گفت و گو با خبرگزاری علم و فناوری در خصوص فعالیتهای انجام شده اظهار کرد : در سطح شهرستان گرگان 4 پایگاه علمی راه اندازی شده است که یکی در سال 95 و سه پایگاه علمی نیز در سال 96 افتتاح گردید و هم اکنون مشغول فعالیت هستند.

ربیع نژاد افزود : در بحث علمی ما به دنبال تثبیت ساختار پایگاه های علمی هستیم و اینکه موضوعات علمی ، پزوهشی و فناوری در بسیج به نحوی مطلوب و قابلیت عملیاتی ساماندهی گردند .

وی تصریح کرد : در همین راستا در ماههای گذشته بازدید از پارک علم و فناوری استان گلستان در جاده گرگان - آق قلا و پارک علم و فناوری و مراکز رشد علم و فناوری دانشگاه های استان را مد نظر قرار دادیم تا بسیجیان نخبه ای که دارای استعدادهای بالقوه هستند با روش های علمی برای عملیاتی سازی ایده های خود آشنا شوند .

برگزاری دوره های پروپوزال نویسی در گرگان

مدیر پایگاه علمی شهرستان گرگان با اشاره برگزاری دوره های پروپوزال نویسی در این مرکز گفت : این طرح با مدل دانشگاهی بوده و هدف ما از این کار مدل سازی ایده های دانشگاهی بسیجیان پایگاه های علمی شهرستان بود .

ربیع نژاد اضافه کرد : خوشبختانه اقدامات خوبی در پایگاه های علمی شهرستان گرگان صورت گرفت که راه اندازی گلخانه هوشمند در پایگاه علمی شهید مطهری مهمترین آن بود ، در این گلخانه همه کارها اعم از آبدهی ، تنظیم دما ، سم زنی و کارهایی که در گلخانه عموما انجام  می شود به صورت هوشمند انجام می شود .

وی با اشاره به ورود پایگاه های علمی گرگان به مقوله طرح نویسی در راستای اقتصاد مقاومتی بیان داشت : طرح هایی که از طرف ادارات متولی در اختیار مردم قرار می گرفت جوابگوی مردم نبود و یا اینکه اصلا علمی نبود که ادارات پاسخ آن را بدهند لذا با برگزاری آموزش طرح نویسی و کلاس های تقویتی برای دانش آموزان و دانشجویان اینگونه نیازها را بر طرف کردیم .

برگزاری دوره مقدماتی موشک آبی و بادی

این مقام مسئول یادآور شد : دوره مقدماتی موشک آبی و بادی در سطح پایگاه مقاومت نیز برگزار شد که این پایگاه علاوه بر آموزش اولیه یک دوره مسابقات هم برگزار کرده و از سطح شهرستان فراخوانی داشتیم و مسابقات خوبی برگزار شد و با هدف گسترش کارهای مطالعاتی نیز مسابقات کتابخوانی را برگزار کردیم .

ربیع نژاد اذعان کرد : یکی از پایگاه های مقاومت ما در حال ساخت پهباد می باشد که ان شاء الله بزودی نتایج آن اعلام می شود .

مدیر علمی شهرستان گرگان تاکید کرد : برگزاری کلاس پرورش خلاقیت در سنین نوجوانی با هدف شناسایی نخبه ها و شناسایی و معرفی مخترعین و مبتکرین به سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان گلستان نیز از جمله اقدامات خوب بوده است .

ارائه دیتابیس برای اردوهای جهادی

ربیع نژاد افزود : یکی از مشکلاتی که در عرصه اردوهای جهادی داشتیم عدم انتخاب عرصه مناسب بود یا شناسایی ظرفیتهایی که در سطح استان یا شهرستان برای ساخت یک محله محروم وجود دارد ، یک کاری که من خودم در سطح ناحیه استارت آن را زدم  این بود که یک گروه مطالعاتی تشکیل دادم ، این گروه جدولی از یک دیتابیس برای کارهای جهادی آماده کرده که کمک کند به آنهایی که می خواهند اردوهای جهادی انجام دهند چون باعث می شود اولا که عرصه را درست انتخاب کنند مثلا یک روستایی بوده که وضعشان خوب بوده و نیاز به اردوهی جهادی نداشته ، انتخاب نشود .

 وی گفت : برخی از ادارات نیز بودجه های عمرانی دارند که به دلیل شناسایی نامناسب عرصه ، بودجه هایشان درست خرج نمی شود و با تهیه این پروپوزال ما می توانیم بیشتر از گذشته در عرصه علمی فعالیت کنیم .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار