معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: شیوع سل در استان گلستان بالا است.

شیوع سل در گلستان بالا است

به گزارش گلستان24؛محمدرضا هنرور صبح امروز در کارگروه سلامت استان گلستان اظهار کرد: طرح تحول سلامت در دوره اول دولت تدبیر و امید در استان به خوبی اجرا شد و نظام اجرا در نظام سلامت استان گلستان اجرایی شد.
وی ادامه داد: موضوع بیماری‌های مشترک انسان و دام از موضوع‌های مهم است و کشتارگاه‌های سنتی در استان معضلی بود که در غرب استان ساماندهی شد و انشاالله در آینده در شرق استان نیز ساماندهی خواهد شد.
هنرور بیان کرد: سالک در بخش شمال شرق استان جزء بیماری‌های بومی استان بوده و هست و سال تحقیقی را اجرا کردیم که امیدواریم ادامه پیدا کند.
وی اضافه کرد: گلستان جزء استان‌هایی است که ویروس وحشی هاری در استان وجود دارد و چرخه انتقال ویروس در اتان به صورتی است که شرایط انتقال آن فراهم است و جزء استان‌هایی هستیم که گزیدگی در این عرصه بالا است.
معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: یکی از مشکلات ما آبیاری مزارع با فاضلاب خام است که اقداماتی در این عرصه انجام شده و پیگیری‌ها در حال انجام است.
هنرور با اشاره به اینکه عرضه قلیان در کل استان گلستان ممنوع شده است گفت: برنامه جامع سلامت از اولویت‌های علوم پزشکی استان است و طرح تحول سلات با قوت در استان ادامه خواهد داشت.
وی افزود: سل در گلستان شیوع بالایی دارد که دلایل متعددی دارد و نرم ایدز در گلستان پایین‌تر از نرمکشوری است اما باز هم باید بیشتر در این عرصه کار کنیم.
معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: ما در موضوع سلامت کار در معدن گلستان مشکل داشتیم که موضوع سلامت کار با جدیت در استان پیگیری خواهد شد و امیدواریم با کمک همدیگر بتوانیم موضوع سلامت استان را به جایگاه خوب خود برسانیم.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار