معاون استاندار گلستان:

معاون استاندار گلستان گفت: سند جامع سلامت گلستان با تلاش همکاران تدوین شد و استقرار نظام جامع سلامت در کشور انجام شد و در استان به جدیت دنبال می‎شود.

سند جامع سلامت استان گلستان تدوین شد

به گزارش گلستان24؛علی‎اصغر طهماسبی ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت استان گلستان اظهار داشت: کارگروه امنیت غذایی از جمله کارگروه‎های مهم در سطح استان گلستان به شمار می‎رود و باید در هر جلسه مصوبات این کارگروه مرور شود و از دستگاه‎ها توضیح خواسته می‎شود.

معاون استاندار گلستان تصریح کرد: برنامه تدوین سند جامع سلامت گلستان را در چندین کارگروه همکاران تلاش و تهیه کردند، استقرار نظام جامع سلامت در کشور انجام شد و در استان به جدیت دنبال می‎شود. در راستای نظام ارجاع بیمار قدم‎های خوبی برداشته شد و کمک زیادی به سلامت و جامعه پزشکی می‎کند.

وی افزود: در نظام ارجاع، پزشک تصمیم‎ می‎گیرد که بیمار به چه فردی و به چه تخصصی مراجعه کند و برای نخستین‌بار در کشور در علی‎آباد‌کتول نظام ارجاع پایلوت شد که جای قدردانی دارد. در دولت یازدهم نزدیک به 850 تخت به ظرفیت تخت‎های بیمارستانی استان اضافه شد و  تعداد تخت‎های بیمارستانی ما به بالای 2 هزار تخت بیمارستانی رسیده است.

طهماسبی به سند راهبرد سلامت استان اشاره کرد و گفت: این سند تهیه شده و همچنین بسته خدمات کارکنان نیز در استان عملیاتی شده است. 4 کارگروه در شورای برنامه‎ریزی استان گلستان مربوط به کارگروه سلامت و امنیت غذایی است و این اهمیت این کارگروه را نشان می‎دهد و اگر به کارگروه امنیت غذایی توجه نشود حاشیه‎نشینی گریبان استان را می‎گیرد و در گلستان بخش‎های خصوصی ما وارد شده و در مرکز استان از ظرفیت‎های مختلف در این راستا استفاده شده است.

معاون استاندار گلستان یادآور شد: 28 استان در سال گذشته به آنفلوآنزا پرندگان آلوده شده بود اما در گلستان پیشگیری شد و تنها یک فارم در کردکوی آلوده شده بود و همچنین در بحث ریشه‎کنی بیماری سالک در سال گذشته زحمات زیادی کشیده شد.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار