مدیرکل بهزیستی گلستان:

مدیرکل بهزیستی استان گلستان از وجود ۶۰ هزار زن سرپرست خانوار در استان گلستان خبر داد و گفت: از این تعداد پنج هزار نفر به‌صورت مستقیم و یا موردی تحت حمایت بهزیستی گلستان قرار دارند.

۶۰ هزار زن سرپرست خانوار در گلستان زندگی می کنند

به گزارش گلستان۲۴؛ابراهیم غفاری، صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: با توجه به سرشماری سال ۹۵ رشد قابل‌توجهی در بحث زنان سرپرست خانوار داشتیم.

وی افزود: طی چهار دهه گذشته آمار زنان سرپرست خانوار از رشد سه‌درصدی برخوردار است که این آمار می‌طلبد تا دستگاه‌های مربوطه برنامه‌ریزی‌هایی در دستور کار خود قرار دهند.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان از وجود  ۶۰ هزار زن سرپرست خانوار در استان گلستان خبر داد و گفت: از این تعداد پنج هزار نفر به‌صورت مستقیم و یا موردی تحت حمایت بهزیستی گلستان قرار دارند که مابقی یا تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند یا از حمایت والدین برخوردارند و یا خود شاغل هستند.

وی تصریح کرد: از این تعداد زن سرپرست خانوار در استان فقط ۱۸ درصد آنان شاغل هستند.

غفاری گفت: عوامل مختلفی در افزایش زن سرپرست خانوار نقش دارد که امید است با اقدامات به‌موقع و صحیح بتوانیم طی پنج سال آینده این آمارها را یا ثابت نگهداریم  و یا کاهش دهیم.

۲۶ درصد از زنان سرپرست خانوار سواد دارند

وی تصریح کرد: ۲۶ درصد از زنان سرپرست خانوار سواد دارند و مابقی آنان یا بی‌سواد و یا کم‌سواد هستند که این موضوع باعث می‌شود تا کار باز توانی کمی با مشکل مواجه شود.

کلثوم غفاری، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در ادامه اظهار کرد: در حوزه زنان و خانواده برنامه‌های متنوعی در دستور کار خود قرار داده‌ایم که آموزش بانوان یکی از این برنامه‌ها است.

وی افزود: با توجه به حضور زنان سرپرست خانوار در جامعه، ما شاهد حضور کودکان تحت حمایت آنان هستیم. این کودکان نیازمند تربیت و آموزش هستند که در همین راستا برنامه‌هایی با کمک دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد توانستیم برگزار کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان سلامت بانوان را یکی از موضوعات اصلی دانست و گفت: سلامت روحی و روانی بانوان خصوصا زنان سرپرست خانوار یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: اقتصاد و معیشت زنان سرپرست خانوار از موضوعات اصلی است و آ« ها نیاز به آموزش هایی برای اشتغال دارند.

غفاری اظهار کرد: بانوان سرپرست خانوار ما از توانمندی های خوبی برخوردار هستند ولی دستگاه های مختلف باید نسبت به توان افزایی آنان ورود پیدا کنند.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار