مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان گفت: وجود آسیب‌های اجتماعی در جامعه یکی از مباحث است که توانسته طی سال‌های اخیر با رشد چشمگیری مواجه شود.

آسیب های اجتماعی از رشد چشمگیری برخوردار است

به گزارش گلستان۲۴؛ عبدالرضا چراغعلی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان شب گذشته (19 آذر) در جمع خبرنگاران استان گفت: با توجه به آماری که از سوی سرشماری کشور در سال 95 اعلام شده حدود سه میلیون نفر زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد.

 

وی با اشاره به اینکه طبق آمارهای به دست آمده گلستان دارای 60 هزار زن سرپرست خانوار است، افزود: در مواقع آمارگیری برخی از زنان سرپرست بودن خود را پنهان می کنند که ممکن است تعداد این افراد در استان بیشتر از آمارهای به دست آمده باشد.

 

چراغعلی اظهارداشت: وجود آسیب‌های اجتماعی در جامعه یکی از مباحثی است که توانسته طی سال‌های اخیر با رشد چشمگیری مواجه شود.

 

وی با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار باید در اولویت تمامی سازمان و دستگاه ها قرار گیرند، تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های استانداری و مدیریت حوزه سیاسی و امنیتی توجه به زنان سرپرست خانوار در اولویت قرار گیرد.

 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار در حوزه اشتغال از درآمدهای کافی برخوردار نیستند، گفت: در جهت توانمندسازی این افراد طرح‌های مختلفی برای سازمان‌ها پیش‌ بینی شد اما تسهیلات کافی نبوده است.

 

وی افزود:  طبق گزارشات انجام شده حدود 22 میلیون خانوار در کشور وجود دارد که از این تعداد 88 درصد آن مرد و 12 درصد بانوان سرپرست خانوار هستند که این موضوع می طلبد تا توجه لازم نسبت به جامعه 12 درصدی صورت گیرد.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار