تربتی نژاد مطرح کرد:

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: کشاورزان و گندم کاران در زمینه پرداخت مطالبات اعتراضاتی را دارند که این اعتراضات باعث می شود تا آنها روی به کاشت محصولاتی بیاورند که برای کشور از جایگاه استراتژیک برخوردار نیست.

لزوم توجه به پرداخت مطالبات کشاورزان و گندم کاران در بودجه سالانه

به گزارش گلستان۲۴؛نورمحمد تربتی نژاد درخصوص خرید تضمینی گندم از کشاورزان توسط دولت، اظهار داشت: طی دو سال اخیر در زمینه گندم به خودکفایی رسیدیم که یکی از دلایل آن سیاست‌های تشویقی از جمله سیاست خرید تضمینی گندم بوده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علی‌رغم ظرفیت‌های موجود در کشور متاسفانه در سال‌های اخیر دولت نتوانسته بهای گندم‌های تحویل گرفته شده را به‌‍‌موقع پرداخت کند، گفت: در برخی از استان‌ها پرداخت مطالبات کشاورزان 8 ماه به تاخیر افتاده است، که این موارد می‌تواند مشکلاتی را به‌وجود آورد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بازدید‌هایی که از روستاها داشته‌ام کشاورزان و گندم‌کاران در این زمینه اعتراضاتی را دارند که این اعتراضات باعث می‌شود تا آنها روی به کاشت محصولاتی بیاورند که برای کشور از جایگاه استراتژیک برخوردار نیست، ادامه داد: این مسئله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: طبق قانون باید تا اواخر شهریورماه در شورای اقتصاد قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی مشخص شود، عدم تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات، برای کشاورزان از جمله گندم‌کاران در فصل کشت باعث بروز مشکلاتی شده که نیازمند توجه ویژه است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه سالانه باید اعتبارات ثابتی برای پرداخت مطالبات کشاورزان و گندم‌کاران در نظر گرفته شود، تصریح کرد: در حال حاضر بخشی از مطالبات گندم‌کاران از طریق فروش گندم تامین می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: توجه به این مسائل در تولید محصولات کشاورزی استراتژیک می‌توانند مانند سنوات گذشته به خودکفایی کشور کمک کند.

/خانه ملت

ارسال نظر

آخرین اخبار