سرپرست اداره استاندارد شرق گلستان:

سرپرست اداره استاندارد شرق گلستان گفت: از سال ۸۵ طرح بازرسی طاها در کشور در حال اجراست و این طرح در سال‌جاری در شهرهای گالیکش, رامیان, آزادشهر و کلاله به پایان رسید و امید داریم تا پایان سال در گنبدکاووس نیز به اتمام برسد.

طرح "طاها" در واحدهای تولیدی و صنفی شرق استان گلستان اجرا شد

به گزارش گلستان۲۴؛سید علی حسینی‌ ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره استاندارد شرق گلستان در گنبدکاووس اظهار داشت: در اجرای طرح طاها از یک‌هزار واحد صنفی شهرستان گنبدکاووس بازدید شد و بازدیدهای مشترکی نیز با دستگاه‌های اجرایی مرتبط از واحدهای صنفی شهرستان به عمل آمده است.

سرپرست اداره استاندارد شرق گلستان افزود: در 6 ماه نخست سال جاری, 20 پروانه کاربرد استاندارد در شرق و 58 تائیدیه استاندارد صادر و معیار مصرف انرژی برای آجر و صنایع لبنی نیز صادر شد.

حسینی تصریح کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا, 2 فرآورده شرکت روغن موتور رهروان تبدیل به سوخت مجاز و محصول تینر فوری شرکت کیمیا سبز نیز برای صادرات انجام شد و 5 محصول مانند خرما و پسته نیز برای تائیدیه صادرات, مجوز صادر شد.

سرپرست اداره استاندارد شرق گلستان تاکید کرد: هر ماه, 2 بار از تجهیزات شهربازی بازرسی به عمل می‌آید که تاکنون در سال جاری, 25 بار از تجهیزات بازی شرق گلستان برای اطمینان از ایمنی, بازرسی به عمل آمده است.

حسینی یادآور شد: در شرق استان گلستان 112 واحد تولیدی و 202 پروانه کاربرد علامت استاندارد وجود دارد که از این تعداد 185 پروانه اجباری و بقیه تشویقی هستند.

عبدالقدیر کریمی, معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس هم در این مراسم اظهار داشت: اداره استاندارد در معادلات کلی شهرستان گنبدکاووس, تاثیر بسزایی دارد و می‌توان گفت که در شهرستان نگاه توجه و تمرکز به حوزه استاندارد از طرف مردم حس و ایجاد نشده است.

کریمی افزود: مدیر جدید مسئولیت سنگینی برعهده دارد و باید ارتباط خوبی با 7 فرماندار شرق گلستان برقرار کند و برای کار و وظایف خود, نقشه راه, برنامه و حوصله و صبر داشته باشد.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: در حوزه استاندارد باید شرایطی ایجاد شود تا زودتر به اهداف و شاخص‌های این حوزه برسیم و چون این حوزه با سلامت و ایمنی مردم بیشتر ارتباط دارد، می‌توان گفت, ضامن ایمنی و سلامت جامعه است و باید جدی گرفته شود.

در این مراسم از زحمات چند ماهه, سیدعلی حسینی به عنوان سرپرست اداره استاندارد شرق گلستان تقدیر و یحیی عباسی, مدیر سابق فنی و حرفه‌ای شهرستان گنبدکاووس, به عنوان رئیس جدید اداره استاندارد شرق استان گلستان معرفی شد.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار