فرودگاه گرگان مانع پروازی ندارد و این نوید می‌رود که در سال‌های آینده هم بدون هیچ مشکلی به فعالیت خود ادامه دهد.

فرودگاه گرگان مانع پروازی ندارد

به گزارش گلستان۲۴؛مدیرکل فرودگاه‌های گلستان با اشاره به کامل بودن فرودگاه گرگان از نظر تجهیزات و دستگاه‌های کمک ناوبری که در سطح کشور فعال است؛ گفت: فرودگاه گرگان مانع پروازی ندارد و این نوید می‌رود که در سال‌های آینده هم بدون هیچ مشکلی به فعالیت خود ادامه دهد.

رامین آذری با اشاره به اینکه  عمده مشکلی که هم اکنون درگیر آن هستیم  کمبود فضای ترمینالی فرودگاه است.

وی اضافه کرد: ترمینال جدید با ۹۰ هزار و ۵۰۰ متر زیربنا درحال ساخت است که تا این لحظه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

آذری افزود: امیدواریم با افتتاح این فرودگاه این مشکل هم حل شود و ما بتوانیم سرویس بهتری را به مردم ارائه دهیم.

مدیر کل فرودگاه‌های گلستان در ادامه پیرامون تاخیر پروازها گفت: برای کاهش تاخیر‌ها قطعا سیاستی که دولت در پیش گرفته در بحث نوسازی ناوگان، بهترین سیاست ممکنه است که شاید این کار به ما در کاهش تاخیرات کمک کند.

آذری در خصوص امن بودن پرواز‌های فرودگاه ابراز داشت:با توجه به استاندارد‌هایی که از طرف ایرلاین‌ها رعایت می‌شود و هواپیما قبل از پرواز استاندارد‌هایی که برایش مترتب است و افراد فنی آن را چک می‌کنند قطعا یکی از ایمن‌ترین پرواز‌ها نه تنها در گرگان که در کل کشور انجام می‌شود و بابت این  موضوع مشکلی وجود ندارد و سعی می‌شود عواملی که تاثیرگذار است در بحث تاخیرات را کاهش دهیم.

طبق اعلام  مدیرکل فرودگاه‌های گلستان قیمت‌ها سیاست سازمان هواپیمایی کشور است و فرودگاه در بحث قیمت دخالتی ندارد. سیاست سازمان هواپیمایی کشور به عنوان متولی کاری این است که نرخ‌ها را شناور کرده که از ۸۰ تا ۲۴۰ تومان بلیت داریم.

آذری در ادامه توضیح داد: مهر سال گذشته ۳۶ پرواز در هفته داشتیم و در حال حاضر در هفته ۹۰ پرواز داریم که رشد بالای ۱۲۰ درصد را نشان می‌دهد.

وی با اعلام اینکه شهر‌های تهران، مشهد، زاهدان، کیش و بغداد مقاصد پروازی فرودگاه گرگان هستند، افزود: در صورت نیاز داشتن مسافران فرودگاه این امکان را دارد که بتواند رایزنی و مسیر‌های جدیدی را به مقاصد پروازی فرودگاه گرگان اضافه کند.

مدیر فرودگاه گلستان در ادامه اضافه کرد: سال گذشته پرواز اصفهان را داشتیم که هیچ وقت تعداد مسافران آن از ۳۰ نفر بیشتر نشد، که نشان می‌دهد این مسیر اقتصادی نیست.

فرودگاه گرگان فرودگاهی در کشور ایران است که در بین شهرهای گرگان (مرکز استان گلستان) و آق قلا قرار دارد. این فرودگاه مرز هوایی است و پروازهای حجاج گلستانی نیز از این فرودگاه صورت می‌گیرد.

هر هفته از این فرودگاه پروازهایی به مقاصد داخلی اصفهان، تهران، مشهد، زاهدان و کشور عربستان انجام می‌شود.

آذری در خصوص وضعیت فرودگاه کلاله گفت: فرودگاه کلاله ظرف یک سال گذشته ۵ ماه پرواز مسافری داشته است.

وی افزود: هواپیمایی که پرواز‌های فرودگاه کلاله را انجام می‌داده کوچکترین تایپ ممکنه کشور و فقط ۴۰ صندلی داشته است.

این مقام مسئول در گفتگوی اختصاصی خود با خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان تصریح کرد: در این مدت فرودگاه کلاله در هر پرواز زیر ۲۰ نفر مسافر داشته است که هیچ گاه به ۵۰ درصد نرسیده است که این پرواز‌ها صرفه اقتصادی نداشته اند.

فرودگاه کلاله در زمینی به مساحت ۳۱۵ هکتار احداث شده و بار اول در سال ۱۳۷۴ و بار دوم در سال ۱۳۹۱ فعالیت پروازی و انتقال مسافر از آن برقرار، ولی به دلیل استقبال کم رنگ مسافران، تعطیل شد.

/تین نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار