مسئول بسیج رسانه گلستان از تمدید فرصت حضور در جشنواره ابوذر خبر داد و گفت که حدود 400اثر از سوی خبرنگاران استان تا بیستم آذر ماه برای شرکت در سومین جشنواره رسانه ای ابوذر به دبیرخانه آن ارسال شده است.

ارسال 400 اثر به دبیرخانه جشنواره ابوذر گلستان

به گزارش گلستان24؛علی محمد جعفری روزسه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اظهار کرد: به درخواست خبرنگاران رسانه های استان، زمان دریافت آثار که تا 20 آذر 96 بود به مدت 5 روز دیگر (25آذر) تمدید شد.
وی گفت: خبرنگاران گلستانی می توانند در15 موضوع معرفی شده در قالب خبر، مصاحبه، گزارش، مقاله (یاداشت و سرمقاله)، تیتر، عکس خبری، اینفوگرافی و فیلم کوتاه آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.
جعفری؛ اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی، مبارزه با مفاسد اقتصادی، شناخت دشمن، امر به معروف و نهی از منکر، جبهه مقاومت اسلامی و مبارزه با تروریسم، فرهنگ پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی، مسائل صنفی خبرنگاران، خادمین رضوی در خدمت به محرومین، شور و شعور عاشقی در اربعین حسینی، زیست بوم استان فرصت‎‎ها و تهدیدات در حوزه کشاورزی، گردشگری، منابع طبیعی و خلیج گرگان را از جمله محورهای این جشنواره است.
به گفته وی؛ شهدای مدافع حرم، وحدت و همدلی اسلامی، پیشرفت و توسعه همه جانبه گلستان، مفاخر و مشاهیر و چهره‎های ماندگار استان و انعکاس و پیگیری مطالبات مردمی از دستگاهای دولتی از دیگر موضوع های سومین جشنواره ابوذر است.
وی اضافه کرد: با توجه به قالب محور بودن جشنواره و بررسی و داوری آثار براین اساس، هر شرکت کننده می تواند در 5موضوع و برای هر کدام سه اثر را تا 25 آذر به دبیرخانه ارسال کند.
جعفری اظهار کرد که آثار تولیدی برای شرکت در جشنواره باید در فاصله اول دی ماه 95 تا 24 آذر ماه 96 منتشر شده باشد.
وی؛ جوایز نفرات برگزیده جشنواره را برای نفر اول ۵۰۰ هزار تومان، نفر دوم ۴۰۰ هزار تومان و نفر سوم ۳۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت که علاوه بر این، هدیه ویژه نفرات برتر شامل سفر به مشهد و یک وعده مهمان شدن بر سفره اطعام امام رضا(ع) است.
به گزارش ایرنا در دومین دوره جشنواره رسانه ای ابوذر در استان حدود یکهزار اثر در 13 موضوع ارسال شد، مراسم پایانی این جشنواره 19 دی سال 95 در گرگان برگزار شد.
طبق گزارش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، این استان دارای 102 مجوزرسانه است که 69 مجوز مربوط به نشریات مکتوب، 29 مجوز از پایگاههای خبری - تحلیلی و 4 مجوز مربوط به نشریات الکترونیک است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار