معاون عمرانی استاندار گلستان:

معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: طبق مصوبه اخیر کمیسیون ماده پنج، میراث فرهنگی و گردشگری موظف است حدود دقیق محدوده بافت تاریخی گرگان و ضوابط ساخت و ساز در محدوده آن بافت را به شهرداری اعلام کند.

میراث فرهنگی موظف به اعلام دقیق محدوده بافت تاریخی گرگان به شهرداری شد

به گزارش گلستان24؛به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، رضا مروتی اظهار کرد: مصوبه اخیرکمیسیون ماده پنج، به معنای حذف اختیارات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیست بلکه نقش نظارتی آن نهاد را تقویت می‌کند.  

وی با بیان اینکه طبق این مصوبه میراث فرهنگی و گردشگری موظف است حدود دقیق محدوده بافت تاریخی گرگان و ضوابط ساخت و ساز در محدوده آن بافت را به شهرداری اعلام کند، تصریح کرد: میراث فرهنگی با همکاری، راه و شهرسازی استان، شهرداری گرگان و دفتر فنی استانداری در کمیسیون سیما و منظر شهری، ضوابط نما و بافت تاریخی را تعیین و به شهرداری ابلاغ خواهد کرد و تا زمان ابلاغ این ضوابط براساس رویه سابق عمل خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار گلستان همچنین تاکید کرد: مسوولیت صدور پروانه در تمام ارکان کشور، شهرداری‌ها  و دهیاری‌ها هستند و در عین حال برنامه‌ریزی و هدف‌گزاری در راستای حفاظت، حراست، نظارت و کنترل  در محدوده بافت و اماکن تاریخی، بر عهده سازمان میراث فرهنگی و اداره های تابعه آن در استان‌ها است و بنابراین شهرداری بر اساس ضوابط معیت پروانه را صادر و میراث فرهنگی بر فرآیند این ساخت نظارت می‌کند.
مروتی اضافه کرد: اگر این ضوابط پروانه‌ای صادر شده باشد، میراث فرهنگی می‌تواند از شهرداری شکایت کند و اگر  فردی در این محدوده تخلفی انجام داد میراث فرهنگی می‌تواند راسا نسبت به شکایت در محاکم قضایی و کمیسیون ماده 100 اقدام کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار