مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از معرفی و تصویب بافت تاریخی گرگان، به عنوان پایگاه ملی معرفی و خبر داد.

بافت تاریخی گرگان پایگاه ملی شد

به گزارش گلستان24؛به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان، ابراهیم کریمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: جلسه پیگیری بافت تاریخی گرگان جهت تصویب بعنوان پایگاه ملی روز گذشته (30 آبان) با حضور دکتر عزیزی، مدیرکل دفتر امور پایگاه های میراث جهانی و اعضای کمیته تخصصی میراث فرهنگی کشو در محل دفتر معاونت میراث فرهنگی کشور برگزار شد.

 

وی افزود: در این جلسه بافت تاریخی گرگان با موافقت همه اعضای کمیته تخصصی میراث فرهنگی به عنوان پایگاه ملی معرفی و تصویب شد.

 

کریمی با اشاره به مزیت های پایگاه ملی شدن بافت تاریخی، اظهارداشت: از مزیت های پایگاه ملی شدن بافت تاریخی گرگان می توان به پیگیری و انجام هر چه بیشتر و دقیق تر طرح های مطالعاتی، مرمتی، باستان شناسی و ... اشاره کرد.

 

وی یادآور شد: بافت تاریخی گرگان با مساحت 156 هکتار  در سال 1310 به شماره 41 به عنوان اولین بافت تاریخی کشور در فهرست آثار ملی به ثبت رسید و این بافت دارای ویژگی های شاخص کالبدی و میراث ناملموسی است که بیانگر غنای فرهنگی و تاریخی این منطقه است.

 

کریمی در ادامه به قدیمی ترین محلات بافت تاریخی گرگان اشاره کرد و افزود: این بافت دارای سه محله قدیمی به نام های سبزه مشهد، نعلبندان و میدان است که هر کدام از این محله ها دارای محلات فرعی نیز هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار