مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خبر داد:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از ارسال ۲۰۰ اثر از ۱۸ استان به دومین جشنواره ملی نقاشی آیات خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار علاقمندان برای شرکت در این جشنواره تا یکم دی است.

به گزارش گلستان24؛حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: تا کنون 200 اثر از 18 استان به دبیرخانه دومین جشنواره ملی نقاشی آیات رسیده است.

 

وی افزود: دومین جشنواره ملی نقاشی آیات دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان؛ به منظور رقابت در عرصه خلاقیت های هنری و در راستای معرفی ایده های اصیل و شناخت آثار برتر در حوزه مفاهیم قرآنی و مشارکت هنرمندان در رشته نقاشی با مضوع کلیه مفاهیم و موضوعات مرتبط با فضای معنوی قرآن کریم برگزار می شود.

 

حجت الاسلام فضیلت با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره، تصریح کرد: تولید آثار فاخر و ارزشمند در حوزه قرآن و عترت و نشر آن، توسعه و ترویج هنرهای قرآنی در حوزه ملی و بین المللی، ارتقای همه جانبه و تأکید بر اهمیت هنرهای قرآنی از طریق ایجاد فضای رقابتی،  زمینه سازی برای تبادل تجربه فی مابین شرکت کنندگان در گستره ملی، نمایش و چاپ آثار برای ترغیب و تشویق هنرمندان،  حمایت از هنرمندان جهت خلق آثار هنری متناسب و قابل تأمل در عرصه فعالیت های قرآنی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

 

وی، احسان و نیکی، پرهیز از ناپاکی، امید، نشاط، آفرینش و خلقت، خودباوری، وحدت اسلامی، ظلم ستیزی، صلح و دوستی، ایثار و شهادت، عفاف و حجاب، خانواده، تمثیل و قصص قرآنی، رستاخیز، تفکر، تعمق و انس با طبیعت، توکل، مقاومت و پایداری، نماز و نیایش، آسیب های اجتماعی و تولید و اشتغال (اقتصاد مقاومتی) را از مضامین و معارف دینی این جشنواره برشمرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اظهارداشت: نگاه نو و فضای انتزاعی، نگاه کلاسیک و فیگوراتیو و سوره واقعه 1541 سوره واقعه از بخش های این جشنواره است.

 

وی ادامه داد: دبیر هنری این جشنواره احمد خلیلی فرد و داوران آن نیز حبیب الله صادقی، غلامعلی طاهری و رسول احمدی هستند.

 

حجت الاسلام فضیلت مهلت ارسال آثار برای این جشنواره را تا یکم دی ماه اعلام کرد و گفت: مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی نقاشی آیات (3 بهمن) در تالار فخرالدین اسعدگرگانی برگزار می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار