مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از صدور مجوز ۶ انتشارات در گلستان و اهدای کتاب به ارزش ۲۲۰ میلیون تومان به کتابخانه ها و مدارس و دانشگاه های گلستان خبر داد.

هدای کتاب به کتابخانه ها و مدارس و دانشگاه های گلستان

به گزارش گلستان۲۴؛حجت الاسلام علی اصغر فضیلت پیش از ظهر دوشنبه در همایش تجلیل از خادمان و فعالان نشر و کتاب استان گلستان که درگرگان برگزار شد، اظهار کرد: استان گلستان در مقایسه با سایر استان ها از حیات کمتری در زمینه نشر کتاب برخوردار است و طبق اطلاعات ارائه شده توسط خانه کتاب، گلستان از نظر عنوان کتاب در رتبه ۱۴ و از نظر شمارگان در رتبه ۱۶ کشوری قرار دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه نشر در سال ۹۵ گفت: در سال ۹۵، ۸۳ عنوان کتاب به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال در راستای حمایت از مولفین استانی خریداری شد و در سال ۹۶ هم مجوز ۶ انتشارات جدید صادر شده است.

حجت الاسلام فضیلت ادامه داد: اهدای کتاب به ارزش ۲۲۰ میلیون تومان به کتابخانه های استان، مدارس و دانشگاه ها و ... و معافیت مالیاتی کتابفروشان از جمله اقداماتی است که در راستای حمایت از حوزه نشر انجام شده است.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم شعار سال که از سوی مقام رهبری برگزیده شده است به موضوع گفتمان های ما تبدیل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: با توجه به پیشینه فرهنگی که به آن افتخار می کنیم تراز کارکرد و رویکرد مان با پیشینه ما سازگاری ندارد.

وی افزود: توجه به کتاب یکی از ضروریات نسل ما و یکی از الزامات حیات فرهنگی و اجتماعی ماست و به منظور ایمن سازی در آسیب های فرارو و برداشتن گام های توسعه مدار کتاب می تواند مبنای ما در این زمینه ها باشد.

حجت الاسلام فضیلت با بیان اینکه مطالعه کتاب می تواند یکی از شاخص های سنجش انسانیت باشد، اظهار کرد: انس و آشتی با کتاب در واقع انس و آشتی با مهربانی، علم و معرفت است.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار