رئیس کل دادگستری گلستان :

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر با تغییر نگرش قضات، گلستان از استان‌های پیشرو در صدور آرای جایگزین حبس است.

گلستان با مشکل کمبود قاضی مواجه است

به گزارش گلستان24؛هادی هاشمیان پیش از ظهر امروز در ر همایش ارزشیابی قضات با بیان اینکه 50 درصد پست های قضایی استان همچنان خالی است،‌ اظهار کرد: کمبود قاضی بار مضاعفی را در رسیدگی به پرونده‌ها بر قضات ما تحمیل کرده است.
وی تصریح کرد: هر چند در دو سال اخیر با توجه ویژه مسئولان ارشد قضایی کشور، قضات جدید به استان اختصاص داده شده‌اند اما مشکل اصلی ما یعنی نیاز به قضات باتجربه در محاکم بدوی و تجدیدنظر، به قوت خود باقیست .
هاشمیان افزود: با وجود همه این کمبودها، تلاش جهادی همکاران ما سبب شده دادگستری گلستان در بخش‌هایی مانند الکترونیکی کردن پرونده‌ها (  cms)، کاهش پرونده‌های مسن، افزایش کیفیت رسیدگی‌ها و کاهش ورودی به محاکم از استان‌ها ی برتر کشور باشد.
رئیس کل دادگستری گلستان به روند کاهشی جمعیت کیفری زندان‌های استان هم اشاره کرد و گفت: صدور آرای جایگزین حبس و استفاده از نهادهای پیش‌بینی شده در قانون یکی از علل این کاهش است.
هاشمیان با تاکید بر اینکه مجازات زندان باید برای مجرمان سابقه‌دار و کسانی که تهدیدی بر علیه امنیت، جان، مال و ناموس مردم محسوب می‌شوند استفاده شود، افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر با تغییر نگرش قضات، گلستان از استان‌های پیشرو در صدور آرای جایگزین حبس است.
وی به لزوم نظارت هم اشاره کرد و گفت: علاوه بر نظارت‌های درون سازمانی، در دیدارهای مردمی که در شهرستان‌ها و مساجد به صورت نوبه‌ای برگزار می‌شود امکان نظارت مردم بر دستگاه قضایی و انتقال مشکلات و کاستی‌ها با مسئولان ارشد قضایی استان فراهم شده است.
تیم نظارت و ارزشیابی دادسرای انتظامی قضات کشور در مدت حضور خود در گلستان از همه حوزه قضایی سرکشی می‌کنند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار