واکنش شورای شهر به خبر ضرب و شتم یک خبرنگار

در جلسه شورای اسلامی شهر گرگان، اعضای این شورا به خاطر رفتار زشت و ناپسند نیروی سد معبر شهرداری گرگان و ضرب و شتم یک خبرنگار از جامعه خبری و خبرنگار مورد نظر به طور رسمی عذرخواهی کرد.

عذرخواهی رسمی شورای شهر گرگان از جامعه خبری

به گزارش گلستان24؛شامگاه شنبه بیست و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان در حالی برگزار شد که اعضای شورای اسلامی شهر گرگان به گزارش انتشار یافته در خبرگزاری فارس گلستان با موضوع ضرب و شتم یک خبرنگار توسط نیروهای سد معبر شهرداری گرگان در تاریخ دوم آذرماه و سکوت این شورا و شهرداری گرگان در این رابطه واکنش نشان داده و نظرات مختلفی را ارائه کردند.

محمدابراهیم جرجانی عضو شورای اسلامی شهر گرگان که خود سابقه فعالیت و مدیریت در حوزه خدمات شهری را در شهرداری گرگان دارد، اظهار کرد: 100 درصد نیروی سد معبر شهرداری گرگان در این موضوع مقصر بوده است.

وی ادامه داد: با نیروی سد معبر شهرداری گرگان برخورد شده و من اعتقاد دارم با توجه به اینکه ما در ایام نزدیک به نوروز هستیم شهرداری گرگان باید این موضوع را مدیریت کند در غیر این صورت ما با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان تاکید کرد: اما اینکه گفته شد شورای شهر و یا شهرداری در این رابطه سکوت کرده را قبول ندارم زیرا برخورد با آن نیرویی که این خطا را مرتکب شده انجام شد اما بنا به صلاح مدیریتی رسانه‌ای نشد.

جرجانی با بیان اینکه متاسفانه بیش از 60 درصد دستفروشان گرگانی خانم هستند، بیان کرد: این نوع برخوردهای نیروهای سد معبر با هر فردی اعم از خبرنگار و شهروند عادی باشد به هیچ عنوان قابل قبول و صحیح نیست و شهرداری گرگان باید تدابیری را در نظر بگیرد که نیروی انتظامی را با خود همراه کرده تا چنین مشکلاتی به وجود نیاید.

اقدامات دیمی شهرداری گرگان در حوزه سد معبر/ نیروهای سد معبر تست شخصیتی شوند

فائزه عبداللهی رئیس شورای اسلامی شهر گرگان نیز در این خصوص گفت: من اعتقاد دارم نیروهای سدمعبر باید آموزش لازم را ببینند و با اینکه قانون به صراحت به شهرداری اجازه داده که راسا نسبت به رفع سد معبر اقدام کند اما ایراد ضرب و شتم مسئله‌ای غیرقابل قبول و ناپسند است.

حمدیرضا آقاملایی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر گرگان نیز تاکید کرد: از بدو ورود به ورا این موضوع را متذکر شدم که نیروهای سد معبر ویترین شهرداری گرگان هستند و باید بیش از سایر افراد فعال در شهرداری گرگان آموزش ببینند.

وی گفت: حتی یکی از اصرارها و موارد مورد تاکید من این بود که نیروهای سد معبر قبل از بکارگیری تست شخصیتی و روانشناسی شوند زیرا نیروی سد معبر باید آستانه تحمل بالایی داشته باشد و نیروهای کم تحمل و پرخاشگر به درد سد معبر شهرداری نمی‌خورند.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر گرگان خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از نیروهای شهرداری ما کار خود را بلد نیستند و این یک ضعف در شهرداری گرگان است.

حسین ربیعی عضو شورای اسلامی شهر گرگان تصریح کرد: ما دیمی کار می‌کنیم و اینگونه نمی‌شود کار کرد و باید نیروهای سدمعبر شهرداری گرگان هر پنج سال یکبار تغییر کنند و نیروی جوان وارد مجموعه شده تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد.

فعالیت 130 دستفروش در شب بازارهای گرگان/ حرمت خبرنگاران برای ما بالا است

محسن کریمی سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری گرگان نیز در این رابطه اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از کوتاهی‌های دستگاه‌های دیگر به گردن شهرداری گرگان می‌افتد و باعث می‌شود چنین مسائلی رخ دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 130 نفر در شب بازارهای ما در حال فعالیت هستند و این 130 نفر در گذشته در سطح خیابان به دستفروشی مشغول بودند و حتی در یک ماه مانده به نوروز این تعداد به 250 تا 300 غرفه نیز می‌رسد که رقم بسیار بالایی است.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری گرگان با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی واحد سد معبر شهرداری گرگان برای ایجاد نظم و زیباسازی منظر شهری و جمع‌آوری دستفروشان در سطح شهر گرگان گفت: در روز حادثه آن خانم دستفروش چندین بار از نیروهای سد معبر ما تذکر گرفت که وسایلش را جمع‌آوری کرده و در پیاده‌رو اقدام به دستفروشی نکند.

کریمی گفت: اما در نهایت نیروی سد معبر ما پس از حضور در حاشیه میدان ولیعصر مشاهده کرد که وی در حال دستفروشی است و با توجه به اینکه نیروی تنها بوده به هر طریقی تلاش کرد تا این دستفروش را از محل خارج کند.

وی اضافه کرد: من آنجا نبودم و نمی‌دانم دقیق چه اتفاقی افتاد اما حرمت خبرنگاران برای ما بالا است و بلافاصله پس از تماسی که با من گرفته شد، یکی از همکاران را موظف کردم که به محل برود و با بررسی موضوع در ابتدا از خبرنگار عذرخواهی کرده و مسئله را خاتمه دهد.

کریمی با عذرخواهی دوباره از جامعه خبری و خبرنگاری که مورد ضرب و شتم توسط نیروی سد معبر قرار گرفته بود و در جلسه حضور داشت، گفت: امیدواریم هیچگاه دیگر چنین اتفاقی رخ ندهد.

گفتنی است، پس از پایان جلسه نیز اعضای شورای اسلامی شهر گرگان از خبرنگار حاضر در جلسه عذرخواهی کرده و اعلام شد که این موضو با جدیت پیگیری خواهد شد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار