رئیس پلیس آگاهی گلستان از دستگیری اعضای باند جعل کارت معافیت از خدمت در گلستان خبر داد و گفت: سردسته این باند از هر فرد متقاضی کارت پایان خدمت 15 میلیون تومان دریافت می‌کرد.

متلاشی شدن باند جعل مدارک پزشکی معافیت از خدمت در گلستان

به گزارش گلستان24؛مجتبی مروتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: پس از دریافت اخبار و گزارشات متعدد در خصوص فعالیت باند جعل اسناد در استان، موضوع در دستور کار ماموران اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی گلستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از تحقیقات انجام شده و بررسی پرونده‌های معافیت پزشکی چندین نفر از دریافت‌کنندگان کارت پایان خدمت، ظن پلیس بر چند نفر از این افراد گسترش یافت.

رئیس پلیس آگاهی گلستان خاطرنشان کرد: در ادامه پس از احضار این افراد، تحقیقات جداگانه از افراد به عمل آمد که در این بین یکی از افراد به تهیه مدارک جعلی برای معافیت پزشکی توسط فردی در گنبدکاووس اعتراف کرد.

مروتی بیان کرد: این فرد در اعترافتش اظهار داشت با توجه به آنکه هیچ یک از بندهای معافیت از خدمت به من تعلق نمی‌گرفت، از طریق یکی از آشنایان با فردی آشنا شدم که اظهار می‌کرد می‌تواند مدارک لازم برای معافیت پزشکی را برایم فراهم کند.

وی تاکید کرد: در تحقیقات مشخص شد این فرد با کمک چند نفر از همدستانش همراه متقاضی به مراکز درمانی مراجعه کرده و فرد متخلف با نام فرد متقاضی معاینات پزشکی را انجام می‌داده و مدارک پزشکی لازم را جمع‌آوری و به کمیسیون پزشکی برای دریافت کارت معافیت از خدمت ارائه می‌‌کردند.

رئیس پلیس آگاهی گلستان بیان کرد: پس از شناسایی سردسته این باند، مشخص شد وی دارای سابقه مجرمیت در زمینه جعل کارت پایان خدمت و محکومیت کیفری است.

مروتی گفت: بلافاصله با دستور قضایی، متهم در مخفیگاهش واقع در یکی از روستاهای گنبدکاووس شناسایی و دستگیر شد و تلاش برای دستگیری سایر اعضای این باند در حال انجام است.

وی در پایان با اشاره به اینکه متهم تاکنون به سه فقره تخلف اعتراف کرده و بیان کرد از هر فرد 15 میلیون تومان دریافت کرده است، ابراز کرد: متهم با تکمیل شدن پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار