مدیرکل تامین اجتماعی گلستان با اشاره به توازن منابع و مصارف این سازمان گفت: کارفرمایان با پرداخت بدهی خود به این سازمان، در ارائه خدمات بهینه به بیمه شدگان و بازنشستگان موثر هستند.

پرداخت بدهی کارفرمایان به سازمان تامین اجتماعی زمینه ساز بهبود خدمات است

به گزارش گلستان 24 ؛  علی اصغر نیک نیا در جلسه ای با حضور روسای شعب و کارشناسان این اداره کل افزود: هم اینک کارفرمایان در این استان حدود ١٣٣ میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکارند.

وی گفت: عمل به تعهدات از سوی این سازمان به بهترین نحو ممکن بی شک رضایت بییشتر خانواده بزرگ تامین اجتماعی را در پی دارد.

 نیک نیا افزود: امسال از نظر وصول مطالبات شعب ٢ گرگان، علی آباد، رامیان فاضل آباد و بندر ترکمن عملکرد مثبتی داشتند و سایر شعب نیز می بایست در این جهت بیشتر تلاش کنند.

وی اعلام کرد: تحولات جمعیتی، قوانین تعهدآور مغایر با اصول بیمه ای، تصویب قوانین بیمه ای و بازنشستگی بدون تعریف منابع مالی آنها، بازنشستگی زودهنگام، کاهش مدت بیمه پردازی بیمه شده اصلی و تحولات در بازار کار از جمله علل اصلی تاثیرگذار بر افزایش مصارف این سازمان هستند.

مدیر کل تامین اجتماعی گلستان ادامه داد: رشد سریع تعداد مستمری‌بگیران به تعداد بیمه‌شدگان که از سال ٨٨ لغایت ٩٥ تعداد مستمری بگیران بیش از  دو برابر بیمه شدگان افزایش داشته است و کاهش نسبت پشتیبانی از دیگر علل ریشه ای پیشی گرفتن مصارف بر منابع این سازمان شده است یعنی در سال ١٣٤٠ به ازای هر ٢٥ نفر بیمه پرداز یک نفر مستمری بگیر بوده ولی در سال ٩٥ به ازای هر پنج نفر یک مستمری بگیر وجود دارد.

نیک نیا اظهار کرد: گسترش پوشش بیمه ای و بهبود وضع سرمایه گذاری از جمله راهکارهای تقویت و پایداری مالی این سازمان است.

مدیر کل تامین اجتماعی گلستان با تاکید بر لزوم افزایش کیفی و کمی خدمات به بیمه شدگان عنوان کرد: این سازمان نهادی عمومی و غیر دولتی و بر پایه درآمد و هزینه است، از این روی وصول مطالبات و افزایش تعداد بیمه پردازان نقش مهمی در تقویت کارایی و کیفیت خدمات این سازمان دارد.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار