مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم در گنبدکاووس:

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم, تحقیقات و فن آوری گفت: از اعتبارات حوزه فرهنگی وزارت علوم کشور بیش از ۳۰ درصد در بودجه سال ۹۷ کاهش یافته است.

اعتبارات حوزه فرهنگی وزارت علوم بیش از ۳۰ درصد کاهش یافت

به گزارش گلستان24؛فضل الله ایرجی کجوری, ظهر امروز در هشتمین نشست مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های منطقه 2 کشور در دانشگاه گنبدکاووس اظهار داشت: متاسفانه اعتبارات ویژه فرهنگی وزارت علوم از  بیش از 18 میلیارد تومان به حدود 12 میلیارد تومان, بیش از 30 درصد نسبت به سال جاری در بودجه سال 97 کاهش یافته است.

وی افزود: در سال 96, بودجه اعلام شده در حوزه فرهنگی وزارت علوم, 18 میلیارد و 200 میلیون تومان بود که تاکنون کمتر از 20 درصد آن تاکنون محقق شده است.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم, تحقیقات و فن آوری افزود: در سال 95 نیز اعتبار در نظر گرفته شده در حوزه فرهنگی وزارت علوم, حدود 16 میلیارد تومان بود که تنها 54 درصد آن تحقق یافته است.

ایرجی کجوری تصریح کرد: در سطح کشور در حال حاضر, 8 هزارو 900 انجمن علمی, 36 اتحادیه انجمن علمی, 3 هزار کانون فرهنگی در دانشگاه‌ها, 5 اتحادیه تشکل‌های اسلامی دانشجویی وجود دارد که یک تشکل اسلامی دانشجویی دارای موافقت اصولی است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم, تحقیقات و فن‌آوری تاکید کرد: در سطح کشور در حال حاضر, 4 میلیون و 700 هزار دانشجو وجود دارد که از این تعداد 3 میلیون و 500 هزار دانشجو در حوزه وزارت علوم و تحقیقات و فن آوری کشور هستند.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار