رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان:

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان گفت: در لایحه بودجه سال آینده رشد ۲۰ درصدی برای درآمدهای استان تخمین زده شده که بالغ بر ۵۵۵ میلیارد تومان است.

پیش بینی رشد ۲۰ درصدی درآمدهای استان در لایحه بودجه ۹۷

به گزارش گلستان24؛حسین پیشقدم، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان، امروز (29 آذر) در نشست خبری به منظور تبیین ویژگی های لایحه بودجه سال 97 گفت: براساس ماده یک قانون محاسبات عمومی کشور, بودجه برنامه یکساله ای است که با پیش بینی درآمدها مصارف و هزینه ها برای تحقق اهدافی که از پیش تعیین شده در راستای برنامه های 5 ساله تنظیم و تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود.

 

وی افزود: لایحه بودجه سال آینده اختلافات یا تغییراتی با لوایح سنوات دیگر دارد و از لحاظی منحصر به فرد و مورد تأکید و توجه است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بیان کرد: این لایحه با بودجه عمومی 368 هزار میلیارد تومان تقدیم مجلس شورای اسلامی شده که در سرفصل درآمدها و به طور ویژه درآمدهای بودجه 11.1 درصد رشد نسبت به سال گذشته دارد.

 

وی افزود: در واگذاری دارایی های سرمایه ای که شامل فروش نفت، میعانات، مواد معادن است 10 درصد کاهش پیش بینی شده که یکی از موضوعات مهمی بوده که در این لایحه به آن توجه شده است. این بدان معناست که در منابع درآمدی بودجه سال آینده درآمد کمتری از فروش نفت و دارایی های سرمایه ای حاصل می شود.

 

پیشقدم اظهار کرد: رشد در دریافت درآمدها و مالیات بالغ بر 11.1 رصد است و نشان می دهد ضریب اتکا دولت به مالیات از 33.6 درصد درامسال به 44.7 درصد برای سال آینده افزایش یافته است.

 

به گفته وی، دولت در سرفصل درآمدها، پیش بینی کرده که 27.5 درصد از بودجه کشور از محل فروش نفت حاصل شود.

 

وی ادامه داد: در اعتبارات سال آینده، از مجموع 424 هزار و 900 میلیارد تومان بودجه پیشنهادی دولت، 13 هزار میلیارد تومان منابع بانک ها، موسسات انتفاعی و دولتی پیش بینی شده است.

 

پیشقدم با اشاره به رشد اعتبارات هزینه ای دولت در لایحه بودجه سال آینده، گفت: اعتبارات هزینه ای دولت با رشد 8.9 درصدی در لایحه بودجه سال آینده به حدود 276 هزار و 400 میلیارد تومان رسیده است.

 

وی بیان کرد: رشد تملک دارایی های سرمایه ای به دلیل عدم تحقق منابع پیش بینی شده 15.3 درصد منفی بوده که این رشد از نظر بودجه عمومی دولت منفی شده است. هم چنین مصارف عمومی دولت نسبت به امسال در لایحه بودجه سال آینده 6.1 درصد رشد دارد.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان درباره وضعیت استان در لایحه بودجه سال آینده، گفت: در اعتبارات سال 97 مانند امسال وضعیت خوبی داریم و تلاش بسیار زیادی در زمان تنظیم لایحه داشتیم.

 

وی گفت: درآمدهای اعتبارات پیش بینی شده استان با بیشترین رشد در کشور یعنی با 20 درصد رشد تنظیم شده است که به دنبال کم کردن آن هستیم تا بتوانیم مازاد درآمدها را برای استان رقم بزنیم.

 

پیشقدم افزود: درآمدهای استان 555 میلیارد تومان در لایحه دیده شده که 20 درصد رشد دارد. در تمامی استان ها قرار شده چیزی بالغ 94 هزار میلیارد ریال تحقق داده شود که عدد بسیار بزرگی برای استان هاست. اما ما امیدواریم با توجه به نظام درآمد هزینه ای که برای استان ها دیده شده بتوانیم ظرف درآمدهای استان را بزرگ کنیم.

 

وی ادامه داد: در اعتبارات هزینه ای رشد خوبی داریم، 27 دستگاه اجرایی، حقوق و مزایا و سایر می گیرند. یک رشد 15.3 درصدی را نسبت به سال 96 داشتیم که میانگین استان 19درصد بوده و 325 میلیارد تومان تخمین زده شده است.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار