مدیر منابع طبیعی:

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت که برای اراضی ساحلی استان در سطح 22 هزار هکتار مستحدث و سواحل دریای خزر، سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی دریافت شده است.

اراضی ساحلی گلستان سند مالکیت دولتی دارد

به گزارش گلستان24؛ابوطالب قزلسفلو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همچنین به منظور مشخص شدن مرز بین اراضی زراعی، مستحدث و ساحلی تاکنون به طول 5 کیلومتر در حوزه شهرستانهای بندرترکمن، گمیشان و بندرگز 'بُنچ' (سازه) نصب شده است.
به گفته وی؛ امسال مقرر شده است که این طرح با اعتبار پنج میلیارد و 520 میلیون ریال در طول 50 کیلومتر توسعه یابد.
بُنچ، مارک سازه بتونی مسلح به رنگ زرد بوده که از آن به عنوان علامت ممیز مرز زمین های ملی منابع طبیعی متعلق به دولت جمهوری اسلامی استفاده می شود.
وی گفت: درهمین خصوص طرح کاداستر (حدنگاری) نیز در دستور کار بوده که طبق آن نقشه ها و اسنادی که با هماهنگی اداره ثبت اسناد تهیه شده است تبدیل به کاداستر می شود تا وضعیت مالکیت اراضی مشخص شده تثبیت و مالکیت صورت پذیرد.
قزلسفلو افزود: اقدامات خوبی که در گذشته انجام شده جلوی تجاوز و تصرف اراضی ساحلی و ساخت و ساز را گرفته و اگر در جاهایی هم تصرفی در قالب فعالیت های زراعی بوده ، پیگیری های قانونی در حال انجام است.
وی اضافه کرد: بخشی از این اراضی مشمول طرح 'تداخلات' بوده که از طریق دبیرخانه جهادکشاورزی شهرستان ها در حال پیگیری است، برای بازپس گیری عرصه های تصرف شده هم برابر قانون از طریق مراجع قضایی پیگیرهستیم.
به گفته وی؛ از اراضی ساحلی و مستحدث، متقاضیان درجهت فعالیت های سرمایه گذاری در قالب قوانین و مقررات استفاده کرده و همچنین از این اراضی در جهت توسعه استان و ایجاد اشتغال بهره برداری می شود.
استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور و در حاشیه دریای خزر بیش از 120 کیلومتر ساحل دارد که درغرب و شمال غرب این استان و در حوزه شهرستان های گمیشان، بندرترکمن و بندرگز است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار