با هدف حفظ حقوق عامه صورت گرفت

در اجرای قانون حفظ اراضی کشاورزی طبق تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون، دادستانی موظف است بدون نیاز به حکم دادگاه نسبت به قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز اقدام کند در این راستا طرح قلع و قمع در 6 روستای گرگان اجرا و 500 متر از اراضی آزاد سازی شد.

اجرای طرح قلع و قمع در ۶ روستای گرگان / دست زمین خواران از اراضی ملی کوتاه می‌شود
به گزارش گلستان24؛حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حقی دادستان عمومی و انقلاب گرگان در گفت‌وگو با خبرنگار میزاناز اجرای طرح قلع و قمع در ۶ روستای گرگان خبرداد و گفت: در اجرای قانون حفظ اراضی کشاورزی طبق تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون، دادستانی موظف است بدون نیاز به حکم دادگاه نسبت به قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجازاقدام کند.

وی افزود: بار‌ها تذکر داده شده که  اراضی کشاورزی بدون مجوز به دیوارکشی و ساخت بنا در داخل آن اقدام نکنند؛ چراکه قطعا اموال خودشان را از بین می‌برند.

این مقام قضایی در ادامه بیان داشت: برای اینکه اراضی کشاورزی خودمان را حفظ کنیم و به نسل‌های آینده منتقل کنیم، طبق مواردی که قبلا انجام شده است تعدادی از ابنیه که بصورت غیرمجاز در ۶ روستای گرگان که در اراضی کشاورزی ساخته شده است، تخریب شد.

به گفته دادستان گرگان ۵ حکم قطعی لازم الاجرا که در نتیجه آن ۵۰۰ متر اراضی آزاد سازی شد و به اراضی کشاورزی سابق بازگشت.

این مقام قضایی در پایان تاکید کرد: دادستان‌ها در سطح استان با کسانی که به اراضی ملی و کشاورزی دست درازی می‌کنند، برخورد قضایی خواهند کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار