مدیرکل امور مالیاتی گلستان بیان کرد

مدیرکل امور مالیاتی گلستان از مهلت ارائه تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل پاییز در سال 1396 خبر داد.

مهلت ارائه تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل پاییز در گلستان

به گزارش گلستان24؛علی‌اصغر هزارجریبی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس از گرگان با اشاره به مهلت ارائه تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل پاییز در سال جاری اظهار کرد: مؤدیان مشمول مالیات بر ارزش افزوده فصل پاییز می‎توانند از یکم تا 15 دی ماه سال جاری نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل پاییز اقدام کنند.

وی تصریح کرد: مؤدیان مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده می‎توانند با مراجعه به سایت www.evat.ir  نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان خاطرنشان کرد: مشمولان قانون مالیات بر ارزش افزوده باید هر فصل نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود در مهلت تعیین شده اقدام کنند.

هزارجریبی بیان کرد: آن دسته از مؤدیان مالیات بر ارزش افزوده که در موعد مقرر نسبت به تسلیم اظهارنامه خود اقدام نکنند مشمول جرایم شده و از معافیت‎ها و تسهیلات پیش بینی شده در قانون برخوردار نخواهند شد.

*حمایت از اشتغال و تولید مهمترین الویت نظام مالیاتی

مدیر کل امور مالیاتی گلستان با بیان اینکه سیاست اصلی اقتصادی، اداره کشور از  طریق درآمدهای غیرنفتی است، افزود: مهمترین منبع درآمدهای غیرنفتی مالیات محسوب می‎شود که این سیاست نقش مهم مالیات را بیش از گذشته آشکار می‎کند.

هزارجریبی بیان کرد: با توجه به  نامگذاری شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید»، حمایت از تولید و اشتغال را جزو برنامه اصلی و اساسی اداره کل امور مالیاتی استان قرار داده ایم.

وی ادامه داد: بر این اساس در ستاد تسهیل رونق و تولید استان، تعامل‎های خوبی با واحدهای تولیدی که در پرداخت مالیات خود با مشکل مواجه بودند شده است و تسهیلات و معافیت‎های مالیاتی که در قانون برای اشتغال و تولید در نظر گرفته شده است را برای آنها اعمال و  حمایت می‎کنیم.

هزارجریبی با بیان اینکه مؤدی مداری در الویت کار کارکنان امور مالیاتی استان قرار دارد، افزود: با توجه به حاکم بودن رکود اقتصادی در کشور تأکید ما به تعامل بیشتر با مردم در چارچوب قانون می‎باشد در واقع سیاست سازمان، افزایش درآمدهای مالیاتی از طریق فشار به منابع موجود نیست بلکه شناسایی مؤدیان و منابع جدید مالیاتی و کشف فرارهای مالیاتی و فعالیت‌های زیرزمینی و پنهانی جزو اصلی‎ترین سیاست‌های نظام مالیاتی کشور قرار دارد.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار