معاون جهاد کشاورزی گلستان:

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: با هدف کاهش قیمت تخم مرغ، تا پایان هفته مراکز عرضه تخم مرغ در استان گلستان راه‌اندازی می‌شود.

مراکز عرضه تخم‌مرغ در استان گلستان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گلستان۲۴؛رحمت‌الله سمیعی صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره افزایش قیمت مرغ وتخم مرغ اظهار داشت: برای کاهش قیمت تخم مرغ واردات این محصول در کشور آغاز شده که تا پایان هفته مراکز عرضه در استان فعال می‌شوند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان تاکید کرد: استان گلستان با تولید سالانه 27 هزار تن تخم مرغ در کشور پیشگام است اما با توجه به مشکلاتی از جمله بیماری و مرگ مرغ‌های تخم‌گذار، افزایش قیمت نهاده‌ها و افزایش قیمت تمام شده تخم‌مرغ کاهش تولید را شاهد هستیم.

سمیعی خاطرنشان کرد: دولت برای تنظیم بازار 2 برنامه را در دستور کار قرار داده که واردات تخم مرغ و عرضه در میادین که محموله نخست در حال توزیع در بازار است و محموله‌ها جدیدهم تا تعادل بازار وارد کشور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ما به‌دنبال واردکردن بخشی از این تخم‌مرغ‌ها به استان گلستان و توزیع هستیم، تاکید کرد: تا پایان هفته مراکز عرضه به کمک اتحادیه‌ها راه‌اندازی می‌شود و تا تعادل قیمت تخم‌مرغ ادامه خواهد داشت.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: با توجه به اینکه کشور و استان ما از صادرکنندگان تخم مرغ است و کشورهای cis و عراق از کشورهای مقصد تخم‌مرغ‌های تولیدی گلستان هستند تلاش می‌کنیم گله‌های پرورشی را هر چه سریع‌تر وارد عرصه کنیم تا علاوه بر تامین نیاز داخلی بازارهای صادراتی راهم از دست ندهیم.

وی درباره افزایش قیمت به این نکته اشاره کرد که افزایش تقاضا و کاهش عرضه و متعادل نشدن این 2 تا سبب گرانی این محصول در این روزها شده که امیدواریم به زودی بازار کنترل شود.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار