مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان از دستگیری ۹۷ متخلف زیست محیطی در ۳ ماهه سوم امسال خبر داد.

افتادن حدود ۱۰۰ متخلف زیست محیطی در دام قانون
به گزارش گلستان24؛عبدوس مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: یگان حفاظت محیط زیست استان با برنامه ریزی منسجم و تشدید گشت و کنترل درمناطق مختلف استان به صورت شبانه روزی در حال رصد و برخورد با متخلفان زیست محیطی است.

وی ادامه داد: امسال با همکاری یگان حفاظت محیط زیست گلستان و شهرستان‌های تابعه استان با ارگان‌های مربوطه و دوستداران محیط زیست با هدف نظارت اصولی و پیشگیری از شکار یا زنده گیری غیرمجاز پرندگان شکاری و حمل آن‌ها به استان‌های جنوبی ویا خروج غیرمجاز آن‌ها به کشور‌های حوزه خلیج فارس اقدامات حفاظتی لازم انجام و ۷۴ مورد تخلف محیط زیستی شناسایی، متخلفان دستگیر و برای پیگیری مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان افزود: از این متخلفین تعداد ۵۳ قطعه پرنده شامل، قرقاول، اردک سرسبز، کبوتر صحرایی، کوکر شکم سفید، حواصیل، کبک و باکلان، ۱۴ راس پستاندار شکار شده شامل، مرال، قوچ اوریال، خرس و گراز و ۷ قطعه پرنده زنده گیری شده کشف و ضبط شد.

وی همچنین گفت: ۱۸ مورد دستگیری شروع به شکار انجام که در این رابطه  ۳۹ قبضه اسلحه شکاری کشف که از این تعداد ۱۱ قبضه قاچاق بود.

عبدوس افزود: از این متخلفان تعداد ۱۰ دستگاه موتوسیکلت، ۲۰ رشته دام هوایی صید پرندگان مهاجر و ۵ قبضه دوربین چشمی کشف و ضبط شد.

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار