مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست گلستان:

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان با اشاره به ورود فاضلاب به خلیج گرگان، گفت: آب ورودی و سرشاخه رودخانه‌هایی که به خلیج گرگان وارد می‌شود سبب افزایش آلودگی خلیج شده است.

ورود فاضلاب به خلیج گرگان نگران‌کننده است

به گزارش گلستان24؛امیرعبدوس ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره وضعیت خلیج گرگان و پیگیری‌های انجام شده، اظهار داشت: با اینکه خلیج گرگان بخشی از پناهگاه حیات‌وحش میانکاله بوده و مدیریت آن برعهده استان مازندران قرار دارد اما چون بخشی از حوزه آبخیز استان گلستان به شمار می‌رود، باید برخی اقدامات را در استان انجام دهیم.

وی افزود: سرشاخه رودخانه‌هایی که به این حوزه ختم می‌شود از نظر آلودگی‌هایی که وارد خلیج گرگان می‌کند باید مورد بررسی قرار گیرد.

عبدوس با بیان اینکه پیگیری‌هایی درباره مدیریت پسماند انجام شده است، ادامه داد: هنوز در نیمه راه قرار داریم و امیدوار هستیم اعتباراتی که دولت برای نجات خلیج اختصاص داده و اقداماتی که دستگاه‌های اجرایی و مدیریت پسماند در دستور کار دارند، هرچه سریع‌تر نهایی شود تا اندک آب ورودی به خلیج از حیث آلودگی مشکلی نداشته باشد.

وی گفت: وضعیت موجود در حوزه فاضلاب چندان مورد تأیید نیست و باید کارهایی که از قبل آغاز شده، تکمیل شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان با بیان اینکه خشک شدن برخی تالاب‌ها و دریاچه‌ها گریزناپذیر است، خاطر نشان کرد: باید این آمادگی را داشته باشیم که تالاب‌های داخلی و ساحلی در طولانی مدت خشک شوند.

وی تأکید کرد: در شرایط فعلی نباید به‌گونه‌ای فعالیت‌های توسعه‌ای را در پیش گرفت که روند خشک‌شدن را تسریع کند یا اثر نامطلوبی روی این اکوسیستم بگذارد.

عبدوس تصریح کرد: اگر دخالت‌های انسانی در بستر و حوزه آبخیز را به حداقل برسانیم حتی اگر آب خلیج بیش از این هم پسروی کند، می‌توانیم از این شرایط عبور کنیم و کمترین آسیب هم به سکونتگاه‌های انسانی خواهد رسید.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار