معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان؛ پتانسیل آبی استان را 2.5 میلیارد متر مکعب بیان کرد و گفت: گلستان در افق آینده حدود 4 میلیارد مترمکعب کمبود آب دارد.

کمبود 4میلیارد مترمکعب آب در افق آینده گلستان

به گزارش گلستان24؛از آب منطقه ای سید محسن حسینی دردیدار با فرماندار بندرگز اظهار کرد: برای جبران این کمبود باید برنامه های شیرین سازی آب دریا و استفاده از آب شور اجرایی شود.
وی همچنین تصریح کرد: در شهرستان بندرگز 62 سازه تقاطعی و پل بر روی رودخانه ها وجود دارد که 25 مورد آن غیر اصولی بوده و باید بهسازی و اصولی شود.
حسین احمدی فرماندار بندرگز در این دیدار گفت: شهرستان بندرگز به عنوان پیشانی ورودی استان گلستان نقش موثری در جذب گردشگر و مسافر داشته و باید به شکل یک ویترین زیبا و با امکانات مناسب بتواند خدمات خوبی ارائه دهد.
وی بیان کرد: تنها امید ما در حوزه گردشگری بندرگز احیای خلیج گرگان است که تلاش دولت ومردم در این جهت می باشد.
احمدی با بیان اینکه سرمایه ها در این شهرستان به درستی هدایت نشده است، تصریح کرد: در بهره مندی از ظرفیت ها باید کار، کارشناسی صورت گرفته و شهرستان به جایگاه واقعی و تاریخی خود برسد.
بندرگز با 50 هزار نفر جمعیت در غرب استان گلستان و در فاصله 42کیلومتری گرگان واقع است.
استان گلستان در سال های اخیر با توجه به کاهش نزولات جوی، تغییر اقلیم و کم توجهی به مصرف بهینه بویژه در بخش کشاورزی و خانگی با کمبود آب و بحران خشکسالی مواجه شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار