هشدار هواشناسی

مدیرکل اداره کل هواشناسی گلستان با اشاره به آغاز بارش های متناوب، ریزش برف و کاهش دما از امروز سه شنبه، نسبت به پیامدهای این سامانه همچون آبگرفتگی معابر عمومی، مه غلیظ و اختلال در تردد جاده ای هشدار داد و خواستار تمهیدات لازم برای کاهش خسارت های احتمالی شد.

برف و باران در گلستان / کاهش دمای هوا در استان

به گزارش گلستان24؛نوربخش داداشی شامگاه دوشنبه در اخطاریه شماره 17 این اداره کل که نسخه ای از آن به ایرنا نمابر شد، گفت: تا ظهر سه شنبه استان تحت تاثیر سامانه کمفشار قرار گرفته و آسمان قسمتی تا نیمه ابری، گاهی با افزایش ابر پیش بینی می شود که در بعضی از ساعات با وزش باد و در پاره ای نقاط پدیده مه همراهی خواهد شد.
وی اضافه کرد: اولین امواج سامانه پرفشار از سه شنبه شب از سمت غرب به استان رسیده و به تدریج موجب افزایش ابر، گاهی وزش نسبتا شدید اما موقتی باد، بارندگی متناوب، در نواحی کوهستانی ریزش برف، مه غلیظ، آذرخش (رعد و برق) و کاهش دما بین 10 تا 14 درجه سانتیگراد می شود.
به گفته وی، این شرایط ناپایدار تا بامداد پنجشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.
وی افزود که طی این مدت با توجه به شدت بارش ها؛ آبگرفتگی برخی معابر عمومی و در نواحی کوهستانی با وقوع ریزش برف و پدیده مه غلیظ اختلال در تردد جاده ای مورد انتظار است و لذا توصیه می شود تمهیدات لازم برای کاهش خسارت های احتمالی صورت پذیرد.
هوای گرگان مرکز استان گلستان هم اینک مه آلود و دما 10 درجه سانتیگراد بوده و سرعت باد هفت کیلومتر بر ساعت است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار