نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: با تلاش دستگاه‌های اجرایی پیشنهادات خوب و قابل قبولی در برنامه ملی گنجانده شده و امیدواریم بیشترین اعتبارات به بخش کشاورزی که از محورهای مهم توسعه به شمار می‌رود، اختصاص پیدا کند.

افزایش اعتبارات بخش کشاورزی گلستان در بودجه ۹۷

به گزارش گلستان24؛نورمحمد تربتی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت بخش کشاورزی و سهم‌بری آن اعتباراتی که دولت در لایجه بودجه 97 پیش‌بینی کرده است، اظهار داشت: به صورت کلی در برنامه ششم توسعه در سطح ملی، سهم خوبی برای تأمین و هم‌چنین صرفه‌جویی در مصرف آب بخش کشاورزی دیده شده است.

وی افزود: در استان هم با تلاش دستگاه‌های اجرایی پیشنهادات خوب و قابل قبولی در برنامه ملی گنجانده شده است. با توجه به بررسی لایحه بودجه سال آینده در کمیسیون تخصصی و همچنین در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس، تلاش می‌کنیم تا بیشترین اعتبارات به بخش کشاورزی که از محورهای مهم توسعه به شمار می‌رود، اختصاص پیدا کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به خشکسالی و بحران کم آبی که در کشور و به تبع آن در برخی استان‌ها از جمله گلستان، گریبان‌گیر بخش کشاورزی شده است، اظهار داشت: با توجه به وضعیت جهان و ایران که در منطقه خشک قرار دارد و هم‌چنین این موضوع که آب یکی از چالش‌های مهم در استان گلستان است، باید بیش از گذشته الگوهای اصلاحی در مورد مصرف آب، مورد توجه و تأکید قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: واقعیت این است که دیگر فشار بر گسترش کشاورزی به صورت سنتی دیگر مقبول نیست برای همین دستگاه‌های اجرایی در استان‌هایی که کشاورزی‌محور هستند و البته مشکل آب هم دارند، بر تدوین نظام بهره‌وری در کشاورزی تأکید دارند.

تربتی نژاد ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در استان گلستان اصلاح الگوی کشت و حذف محصولات با نیاز آبی بالاست. تغییر و سیاستی که باید بیش از پیش دنبال شود.

وی با بیان اینکه استراتژی، خودکفایی در تولیدات برخی محصولات کشاورزی است، گفت: این دلیل نمی‌شود که به هر قیمتی بخواهیم خودکفا شویم. معمولا لوایح هم بر روی این موضوع تأکید دارند.

نماینده گرگان و آق قلا در مجلس یادآور شد: در حقیقت بخش بزرگی از لوایح و طرح‌ها بر پایه اصلاح نظام بهره‌وری کشاورزی به قصد کنترل مصرف آب استوار است.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار