مدیرکل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در سال جاری مبلغ ۲ میلیارد تومان برای اجرای پلان مدیریتی برج قابوس گنبدکاووس تخصیص یافت تا بتوانیم این پلان را به سرانجام برسانیم.

اختصاص ۲ میلیارد تومان برای طرح مدیریتی برج جهانی قابوس

به گزارش گلستان24؛ابراهیم کریمی, صبح امروز در نشست صمیمی با فعالان فرهنگی, اجتماعی و رسانه شهرستان گنبدکاووس در حسینیه اندیشه اسلامی اظهار داشت: متاسفانه نگاه ما به برج قابوس, نگاه تجاری است و تا زمانی که این نگاه تغییر نکند, ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم, باید مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی در مباحث برج عمیق‌تر و جدی‌تر شود تا به نتایج مطلوبی برسیم.

کریمی تصریح کرد: در زمینه برج هنوز نتوانستیم ارتباط خوبی بین مردم و برج قابوس برقرار کنیم و می‌توانیم بگوییم, برج قابوس در گنبدقابوس غریب است و این احساس غربت کاملا مشهود است و بزرگترین مشکل, همین عدم قرابت است و تا زمانی که برج قابوس برای خود مردم گنبدکاووس معرفی نشود نمی‌توان در زمینه زیرساخت‌ها موفق بود.

مدیرکل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری گلستان تاکید کرد: در سال گذشته در قالب طرح توسعه برج قابوس در چارچوب پلان مدیریتی, در شورای راهبردی, یک میلیارد تومان مصوب شد, اما متاسفانه تخصیص نیافت و امسال نیز در کل اعتبارات کشور, 50 درصد کاهش بودجه داشتیم, اما سعی کردیم با دست خالی فعالیت‌های خوبی در حوزه گردشگری انجام دهیم.

کریمی  با اشاره به استان گلستان به عنوان مقصد گردشگری, یادآور شد: در نوروز سال 94, تعداد 304 هزار نفر جذب گردشگر داشتیم که این تعداد در نوروز سال 95 به 525 هزار نفر رسید و در نوروز سال 96 ,تعداد گردشگران در استان به, یک میلیون و 67 نفر رسید و ما به این باور رسیدیم که استان گلستان, مقصد گردشگری است و امسال با اقدامات خوبی که صورت گرفته, نوروز متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته خواهیم داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: کاخ گنبدکاووس( ساختمان مرکز بهداشت)  در شورای راهبردی استان, ثبت استانی شد و در آینده بسیار نزدیک ثبت ملی خواهد شد, در مورد ساختمان دانشگاه فرهنگیان نیز تلاش‌هایی برای ثبت استانی این ساختمان شد که با مقاومت و مخالفت روبرو شدیم, اما این مخالفت سبب توقف کار نشد, و به زودی به ثبت خواهد رسید, دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم ثبت ملی شده و در آینده نزدیک به موزه تبدیل خواهد شد.

کریمی اظهار کرد: گنبدکاووس دارای ظرفیت‌های فوق العاده اقتصادی, فرهنگی, سیاسی است و این شهرستان, مطالبه‌گری خوبی در کنار رسانه‌های فعال و جوانان پویا و سمن‌های خوب دارد و این ویژگی‌ها, گنبدکاووس را از بقیه شهرهای استان متمایز کرده است.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار