سرپرست مدیریت زراعت کشاورزی جهادکشاورزی استان گلستان از افزایش مصرف ۱۰ درصدی کود‌های شیمیایی در مزارع گلستان خبر داد.

افزایش استفاده از کودهای شیمایی در مزارع گلستان

به گزارش گلستان24،مهقانی سرپرست مدیریت زراعت کشاورزی جهادکشاورزی استان گلستان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛گفت: در گلستان که یک استان کشاورزی است امسال تا کنون بیش از ۲۰۰ هزار تن انواع کود شیمیایی استفاده شده و این استان رتبه دوم درکشور را در میزان مصرف کود شیمیایی دارد.

مهقانی افزود: سهمیه سالانه توزیع کود‌های کشاورزی بویژه ازت، فسفر و پتاسیم به ترتیب ۱۲۰ هزارو ۱۰۰ تن، ۴۷ هزارو ۱۲۳ تن و ۲۵ هزارو ۳۰۸ تن در استان گلستان است که نسبت به سال گذشته این مقدار ۱۰ درصد افزایش داشته است. 

وی ادامه داد: ۳۳ درصد کود‌های شیمیایی با کمک سازمان تعاون و شبکه‌های توزیعی آن و ۶۷ درصد از این کود‌های شیمیایی با کمک شرکت توزیع خدمات حمایتی بین کشاورزان توزیع می‌شود.

مهقانی گفت:کود‌های کشاورزی فسفر و پتاسیم به صورت یارانه‌ای و ازت به صورت آزاد در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد و کشاورزان با توجه نوع کشت و محصول تولیدی و بر اساس نیاز و زمان رشد محصول از کود‌های کشاورزی استفاده می‌کنند.

سرپرست مدیریت زراعت کشاورزی جهادکشاورزی استان گلستان به تناوب و تنوع کشت در مزارع گلستان اشاره کرد و گفت: هدف از توزیع کود‌های کشاورزی و استفاده آن توسط کشاورزان تغذیه، جایگزین و تقویت خاک است که این عناصر به چنددسته مانند ماکرو و میکرو و مایع تقسیم می‌شوند که کشاورزان بعد از شناسایی و نیاز سنجی برای تکمیل شدن وافزایش رشد از این این عناصر استفاده می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار