رییس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی گلستان از آماده توزیع بودن 180 دستگاه کارنده ریزدانه کار در بین کشاورزان استان خبر داد و گفت: این دستگاه ها باهدف توسعه کشت مکانیزه و کشاورزی حفاظتی و با 50 میلیون ریال کمک بلاعوض توزیع می شود.

ورود 180 دستگاه کارنده ریزدانه کار به مزارع استان

به گزارش گلستان24؛عید محمد فاروقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت که بکارگیری این کارنده های ریزدانه کاردر حوزه کشت محصولات در استان با هدف توسعه فناوری های نوین و ارتقای کشت مکانیزه و با توجه به رویکرد وزارت جهاد کشاورزی در زمینه خوداتکایی در تولید دانه های روغنی و بسترسازی و توسعه کشاورزی حفاظتی و کشت مستقیم همراه با حفظ بقایای محصولات است.
وی از اختصاص یارانه به بهره برداران این دستگاه ها خبر داد و اضافه کرد که یارانه این دستگاه های ریزدانه کار که به کشاورزان پرداخت می شود به میزان 40 درصد قیمت آن و حداکثر به مبلغ 50 میلیون ریال کمک بلاعوض است.
رییس اداره مکانیزه و فناوری جهاد کشاورزی گلستان، اولویت خرید این دستگاه ها را با تشکل های خدمات مکانیزه کشاورزی، تعاونی های تولید و رانندگان حرفه ای حوزه کشاورزی بیان کرد و افزود: کشاورزانی که به صورت نقدی خرید کنند در اولویت بهره مندی از تسهیلات این دستگاه ها خواهند بود.
مهندس فاروقی اضافه کرد: توزیع شهرستانی دستگاه های کارنده ریزدانه کار انجام شده و متقاضیان می توانند به کارشناسان پهنه یا مدیریت های جهاد کشاوری شهرستان های خود مراجعه کنند.
به گفته وی؛ دستگاه های کارنده ریزدانه کار این ظرفیت را دارند که انواع بذر دانه های روغنی، سبزیجات، کنجد، پیاز، غلات و حبوبات را کشت نمایند و از مزایای دیگر آن دقت در تنظیم وعمق فاصله کاشت، صرفه جویی در میزان بذر و کاهش هزینه بذر مصرفی است.
وی با اشاره به وام بانکی و کمک بلاعوض این دستگاه های تولید داخل، اضافه کرد که این کارنده ها برای کشت 200گرم بذر در هکتار هم قابل تنظیم هستند.
رییس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت که سال گذشته نیز 162 دستگاه کارنده ریزدانه کار بین کشاورزان استان توزیع شد.
به گفته وی؛ یکی از سیاست های جهاد کشاورزی توسعه فناوری های نوین و خاص است و 96 سال ورود فناوری های متنوع به بخش کشاورزی استان گلستان خواهد بود.
سالانه در افزون بر 650 هزار هکتار از اراضی استان گلستان محصولات مختلف بویژه غلات و دانه های روغنی کشت می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار